Gissningar?

Idag har jag varit gravid i 34 fulla veckor. Det börjar äntligen kännas som om vi kommer nånstans, samtidigt som det är för många veckor kvar. Jag tänkte ändå att vi kanske skulle köra lite gissningar på när den här lilla fisen kommer. Så alltså när och hur stor tror ni bebben är? Som bonus kan man ju gissa könet om man vill, men här finns ganska många redan som vet så det får vara lite extra. Är man väldigt ivrig kan man ju gissa på ett namn också, hehe. Beräknat är det ju alltså 31 januari och en ganska medelbebis har det varit hittills. Adde föddes i vecka 40+5 och var 3570g och 51cm. Själv vågar jag inte gissa på ett datum, men jag hoppas att hen kommer där sista veckan mellan 24-31 januari. Och jag tror att måtten kommer att vara ganska identiska med Adde. Jag är väldigt ivrig på att få träffa den här lilla typen, och att äntligen få visa er vem det är som har busat runt där i min mage alla veckor. Orka vänta lite till. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

23 reaktioner till “Gissningar?”

  1. Oj vad jag är avis, önskar vi hade lika kort tid kvar! Men vi kämpar på här.
    Jag tror ni väntar en liten kille som föds den 24.1 kl.15.44 och är 3650g 52cm 😊❤️

    1. Och då känns det ännu som en evighet här också 😄 Nåjo känns ju som om jag inte har varit annat än gravid nu ett par år, suck.
      Gillar att du gissar på före bf 😉

  2. Nu måste ju jag gissa på vad jag tror även om du inte vill läsa det 😉
    Födseln sker, 2.2.2016. Jag gissar en tjej på 3340g och 50cm… Lycka till!!

  3. Jag vill ju också gissa 😄
    17.1,bara för att det är jimys födis eller sen 4.2 😚 en liten flicka såklart o 3420g

  4. Nåja, här kommer min gissning! Fisen föds den 29.1, väger 3700 g och är 51 cm lång. Så tänker jag också våga mig på en namngissning: Ada Astrid. :o)

Kommentera

