Den här dagen för ett år sedan

Ärligt talat så har jag inte tänkt så mycket på att det imorgon är Almas 1-årsdag. Jag tror att jag mest har försökt ignorera det och bara hållt mig upptagen. Men idag slog det mig, allt det som hände för ett år sedan. För exakt ett år sen rullades jag in i ambulansen här vid mödrapolin och åkte iväg i full panik i hopp om att komma fram till Helsingfors. Känslan var förjävlig, jag hade ingen aning vad som hände bara att de trodde hon skulle ut NU. Hur kunde det bli så helt plötsligt?! Vi visste inte ännu att hon var sjuk, och hur sjuk hon egentligen var. Så mycket som hann hända under den här dagen sen. En enda berg- och dalbana, med skit nyheter ena stunden och så lite hopp igen nästa stund. Lite på ett dygn senare var allt över, och livet var totalt förändrat för evigt. Det känns fortfarande så sjukt att allt det där hände åt oss, att vi verkligen gick igenom det där helvetet. Men vi gjorde det, och snart har vi också klarat det här första året av djup svart sorg. Idag och imorgon kommer nog att vara upp och ner dagar för mig. Jag känner att jag inte har lust med någonting just nu, hade helst gömt mig under täcket fram till julafton. Men det är bara att kämpa vidare igen. Jag tror inte heller att någon riktigt fattar hur otroligt tacksam jag är just nu över det lilla livet som lever runt där i magen hela tiden. Jag tror att det gör det hela lite lättare, särskilt det att hen rör på sig som en liten galning. Samtidigt som det är en underlig blandning av känslor, att sörja sitt barn så otroligt samtidigt som man glädjs så här mycket över nästa barn. Lite så att man kan spricka av båda känslorna. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Den här dagen för ett år sedan”

  1. Aaaw gumman 💖 det känns riktigt overkligt att det hände er för ett år sedan. Så galet att livet kan förändras på några sekunder.
    Kramar 💜💖

Kommentera

