Alma 1 år

Jag trodde jag var förberedd på den här dagen men jag var verkligen inte det. Bara tanken på vilken dag det var imorse när jag vaknade gjorde att jag började gråta. Och det har fortsatt. Jag skrapade ihop mig själv en stund där och besökte en kompis och var till butiken. Sen kom jag hem tillbaka och fortsatte gråta. Det har inte känts så här förjävligt på snart ett år. Det är helt otroligt hur allt bara kommer över en som en våg. Jag ser på klockan och tänker att nu föddes hon, nu levde hon ännu, och nu dog hon. Det är som om jag kastades tillbaka ett år för en dag. Det är tungt, riktigt tungt, men jag vet ju att det här är en dag som vi måste ta oss igenom för att det sen igen ska kännas lite bättre. Vi har ändå just krigat oss igenom det här första året som sägs vara det tyngsta, och bra har vi klarat oss tycker jag. 

För att fira Alma ska vi baka en liten kaka med Adde som vi ska äta ikväll. Så ska vi såklart besöka graven, bara vi alla är hemma, och föra blommor och ljus. Här hemma brinner ett ljus hela dagen och som någon tipsade och en vän snappade upp så har vi nu ett änglaspel som ska få spela för Alma ikväll. I tankarna är hon ju hela tiden. Jag funderar mycket på hurdan hon hade varit om hon levde här med oss idag. Kanske hon just hade börjat gå, lika som Adde före sin ett årsdag. Hur hade hon sett ut? Hon hade lite mörkare hår än Adde när hon föddes, månne hon skulle ha haft det ännu eller blivit blond redan? Och hade hon varit lika envis som vi alla andra här? Nu får vi ju aldrig veta, men det är inget fel på att fantisera om henne och hur livet hade varit. 

  
  
  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 reaktioner till “Alma 1 år”

  1. Kram vännen ❤ Jag kände lika för årsdagen då pappa dog, det var som om man väntade att något MIRAKULÖST skulle hända den dagen. O så hände inget. Styrka ! ❤

Kommentera

