Fem veckor kvar

Jag hade tänkt fylla i gravidlistan en sista gång här så här i vecka 35 ännu men jag blev så deprimerad av den så det får vara. Tidigare har jag svarat nej på allt och nu har jag nästan alla krämpor som finns med på listan. Underbart. Det övergår mitt förstånd hur någon kan tycka att det är så hääärligt att vara gravid. De människorna kan inte vara kloka. Jo det är helt mysigt där en kort tid kring vecka 20 men sen är det nog mest bara pest och pina. Jag börjar vara riktigt gnällig när det gäller den här graviditeten nu, det känns bara blä. Jag vill ha min bebis här i mina armar nu och min kropp för mig själv. Samtidigt så vill jag hellre ha hen där i magen ännu ett par veckor, jag vill inte behöva vara på sjukhuset alls mera än nödvändigt. Så det är nog bara att bita ihop ännu en tid. Men efter två veckor tänker jag nog börja försöka få hen att förstå att det är fritt fram att komma, sen räcker det till. Jag är också lite rädd för att snubbla på mållinjen. Nu har vi kommit så här långt, tänk om det ännu skulle hända något. Ibland känns det som om jag ändå borde ha kört på kejsarsnitt den här gången också, jag hade haft ett datum och inte behövt vara rädd för att gå över tiden. Men där tar nog också fördelarna slut för min del. Jag har nog gjort rätt beslut, bara mitt tålamod räcker till. Men tänk att om bara några dagar är det ju 2016 redan, och då har vi snart vårt lilla knytte här hos oss! Äääntligen! Ben tyckte att vi kanske borde börja packa en BB väska men tror du att jag har fått det gjort. Jag tänkte att jag åtminstone skulle skriva en lapp vad vi ska ha med, men inte ens det har jag fått gjort. Det är konstigt hur det tar emot att göra de mesta förberedelserna. Sen igen så vet jag ju av erfarenhet att vi också klarar oss utan väska, så varför stressa med det? Vi själv klarar oss utan allt nog när det kommer till kritan, och när vi sen äntligen har en liten att ta hem med oss så hinner vi ju nog i värsta fall hämta kläderna och bilstolen. Men kanske jag får tråkigt i något skede och åtminstone skriver den där lappen. Jag har ännu lite grejer som borde tvättas, sängen ska sökas fram och så borde jag väl koka tuttar och sånt. Nog har vi ju nästan allt klart ändå. Jag känner nog att jag är så klar som jag bara kommer att bli, samtidigt som jag tror att skulle förlossningen nu plötsligt starta så skulle jag få panik, hehe. 

Glöm inte att gissa när bebben kommer också och hur stor hen är. Jag gillar alla era gissningar hittills, ingen har nämligen gissat på februari. Det blir roligt att se vem som kommer närmast. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 thoughts on “Fem veckor kvar”

  1. Förstår så väl din otålighet så det är onödigt att säga att det går fort i alla fall 🙂 Helt rätt att inte stressa med packande av väska – vila istället och njut av ljuset som ser ut att återvända till vår planet. Allt gott och följer bloggen med spänning 🙂

    1. Hehe jaa, innerst inne vet jag ju att det går snabbt fast det inte alltid känns så. Åtminstone till den där allra sista veckan, då går det nog inte snabbt längre 😄
      Ja vädret har ju äntligen blivit bättre åtminstone, kanske lite av energin skulle komma tillbaka också 😊

  2. Tror o hoppas att dagarna och veckorna börjar rulla när de här förbenade helgerna är förbi. Avskyr så här många röda helgdagar efter varandra. Men jo skriver helt under på allt. Ogillar väldigt starkt att vara gravid. Inte alls nå mysigt och härligt som man tror!

    1. Jo på ett sätt går det snabbt med alla helger men samtidigt är det just som du säger. Jag väntar bara på vanlig vardag just nu, då går det nog snabbare.

  3. Spännandeeeeee!!! 😀 Kan hålla med om att de int e nån höjdare att va gravid (fast lite mysigt e de väl nog…ibland… :P)
    Hälsningar från Österbotten! Vi kom hit idag.

  4. Vi måst absolut försöka boka in en träff!! 😀 Å hej, går du på loppis någå så kan du ju kolla läget på bord 154 😉

Kommentera

