Födis önskelista

Vet ni vad, om en vecka är det min födelsedag! Ifjol kunde jag inte bry mig mindre om min födelsedag, vi höll på att planera begravning och jag orkade inte bjuda en enda människa på kaffe ens. Men i år ser jag faktiskt fram emot min födelsedag. Jag tänker t.om. baka och bjuda på lite kalas. Jag funderade lite vad jag önskar mig till födelsedagen, men det är faktiskt inte så mycket. Jag kommer inte på något jag faktiskt skulle behöva. Men blommor vill jag väldigt gärna ha, jag gillar blommor. Och en löpare till matsalsbordet skulle vara, vi har bara en passlig nu. Sen är pengar alltid en bra present tycker jag, och ett frissa besök skulle inte vara helt fel. Jag har haft mening att beställa tid nu i ett par månader redan men av någon underlig anledning inte fått det gjort. Det är ett år sen sist nu och det börjar nog märkas på rishögen! Sen finns det såna där tråkiga saker som skulle vara bra. Som städhjälp, hur nice skulle inte det vara! Eller tvätt och vax av bilen, både på insidan och utsidan. Barnvakt sen nångång när vi är redo att lämna bort båda barnen, eller varför inte bara för Adde också så att vi kan ha bebismys i lugn och ro. Ja och varför inte slå på stort och önska sig bebis också? Inget skulle slå den presenten. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

