Läget idag

Jag var så otroligt nervös inför dagens läkarbesök, bara för att jag skulle gå ensam idag. Och så var det ju första gången till Lojo. Fast jag ju nog visste att allt är bra så målade jag ändå upp alla världens scenarion i huvudet och kunde inte sova inatt. Så när jag skulle iväg imorse så började bilen tjuta och en massa lampor att lysa. Neeeej inte just idag! Jävla köld. Men det var ingen nöd, allt funkade som det skulle och bara jag stannat och startat på nytt så slocknade alla lampor. Såklart var ju läkaren försenad där, som vanligt när man är någonstans. Och hon som hade tid före mig hade hela familjen med sig, så jag fick sitta och höra på två gapiga ungar i 45min. Trevligt. Jag förstår faktiskt inte varför alla ska vara med när de sen ändå inte får vara med inne hos läkaren utan pappa och barn fick vänta utanför. De skulle väl ha haft det bättre att vänta någon annanstans kan jag tycka. Nåjo det här är nog en del av mitt sjukt irriterade humör just nu, skulle kunna explodera på varje människa jag möter känns det som. Det blev ju min tur till sist ändå och allt var bra med oss båda. Bebis uppskattades till 2940g nu, känns konstigt att vi börjar komma upp i såna vikter nu plötsligt som en del har när de föds. Hen är lite ovanför medelkurvan enligt det här, blir roligt att se vad födelsevikten blir. Hen höll på med andningsövningar där när hon ultrade, såg ganska roligt ut. Annars är det ju så tråkigt med ultraljud så här sent, man får ingen helhetsbild längre. Hos mig var allt som det skulle, bara mjuk där nere men inte öppen alls. Och inga hinder för en vaginal förlossning denna gång. Så nu är det bara att vänta och hoppas att det inte tar allt för länge innan vi är där tillbaka för att föda. Sammandragningar har jag dagligen och ibland känns det som någon skulle skära med en kniv mellan benen. Så nog är hen väl på väg neråt hela tiden. Nu var huvudet där i bäckeningången, eller något, vad hon nu sa på finska. Jag har fortsatt med förberedelserna lite här hemma idag, och tänkte ännu skriva de där listorna vad vi ska packa i allas väskor när vi ska iväg. Snart är jag nog redo, hoppas att bebis också är det. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 reaktioner till “Läget idag”

  1. Jag vill oxå komma på babyträff, men jag har ju ingen bebis mera 😭😭😉
    Kiva att höra att allt va bra! 😊

Kommentera

