Snö snö överallt

Som jag har sagt tidigare, varför ska vädret i det här landet alltid överdriva? Jag gillar snö, tycker det är bara bra att det kommer snö på vintern. Men att det ska snöa flera dagar i sträck är nog onödigt. Varje gång man ska iväg så måste man sopa trappan, sopa bilen, skuffa snö och så är vägen ändå oplogad och man kommer just och just fram. Jag börjar bli allvarligt irriterad på det. Hur är det med snöskuffning, är det något som får igång en förlossning? Skulle nog hellre föda just nu än se på det här vädret, haha. Men så hemskt bråttom skulle det nog inte få bli nu för vägarna här hos oss är verkligen eländiga. Jag förstår inte varför det ska snålas och plogas typ en gång om dagen nu när det vräker ner snö dygnet runt och dessutom yr snö omkring också. Snart ska jag ut och iväg igen, så trevligt. Nej men jag är inte irriterad. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 thoughts on “Snö snö överallt”

    1. Jag sku kanske tycka det var roligare om jag kunde göra nånting i snön, men just nu kan jag inte det, inte ens hjälpa till att moka bort snön vilket man fick göra miljoner gånger på en dag. Och våra skit vägar och Ben som får jobba dygnet runt med snön. Nej måtta med allt.

Kommentera

