Tack

Alltså först och främst TACK till alla som på ett eller annat sätt har gratulerat oss! Jag har läst allas fina ord på alla olika medier även om jag inte personligen har svarat på allt. Jag har så mycket jag skulle vilja skriva, men jag hinner inte. Ingenting gör jag men tiden bara går. Det är ju just så här som det är, först sniiiiglar sig den där sista tiden som gravid fram och sen är babyn är ute så går det plötsligt i sån fart. Dagarna här går ut på att amma, sova och byta blöja. Just så som det ska vara. Och hantera egna känslor och en 3-årings känslor där samtidigt. Det är svårt för mig att inte hinna och kunna vara med honom lika mycket som tidigare, så vad är det inte för honom då. Men rätt så bra har det ändå gått hittills och han är väldigt stolt att han nu är storebror och har en lillasyster och får han bara hjälpa till så skiner han upp. 

Idag har vi varit iväg till labben för blodprov på lilla damen. Tydligen är det något nytt nu som tas på alla nyfödda för att kolla några medfödda sjukdomar. Hon gillade det inte alls även om sköterskan var helt sjukt trevlig. Jag kan säga att jag var ganska svettig innan vi var ute därifrån. Sen var vi ännu till rådgivningen för att vägas och hon har redan börjat gå upp tillbaka i vikt. Så allt ätas hjälper och jag pinas inte i onödan med mjölkfyllda bröst och sjuka bröstvårtor. Amningen just nu är verkligen ingen direkt fröjd, men jag vet att det lättar snart så det är bara att bita ihop och kämpa lite till. 

Jaa vad till? Jag har lite svårt att tänka just nu känns det som, borde kanske satsa på en tupplur men vet att hon snart vaknar och ska äta så det är inte så mycket vits. Veckoslut nu och det känns skönt. På måndagen kommer jag att vara ensam hemma med lillasyster en dag, tror jag ska satsa på att sova då. Så känns det nu åtminstone. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

