Båtmässa

På fredagen besökte vi båtmässan hela familjen. Jag kan väl inte påstå att jag är så värst intresserad av båtar eller något annat som visas där heller, men jag ville gärna komma bort hemifrån lite. Det är skönt att vara hemma men det blir ganska långtråkigt. Särskilt efter förra veckans ståhej så behövdes ett litet avbrott. En riktigt trevlig dag blev det. Alissa hon bara sov och sov. Jag väckte henne för att äta ett varv, min första amning bland folk och bra gick det. Så hade vi också vår första kakkakatastrof då hela ryggen var nerkletad, såklart när vi inte var hemma. Jag fick alla kläder bytta och vi fortsatte gå, vi kom kanske 20 meter och så kaskadspyr hon ner hela sig och jag fick igen byta alla kläder. Som tur hände inget mera sen för jag hade bara två omgångar byteskläder med. Lite svettigt var det där i det skedet, men sen fortsatte hon att bara sova och sova. Adde däremot hade väldigt svårt att vara stilla och sprang runt som en liten tok. Så där värst lugnt är det inte att vara med honom på sånt här. Men som sagt så blev det en riktigt trevlig dag där bland båtarna. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Båtmässa”

  1. Så typiskt att sådana där katastrofer sker när man inte är hemma 😉 speciellt med flickor som nästan alltid måste tvättas för det far bajs i alla skarvar och man kan ju inte torka bara med våtservetter :/

Kommentera

