Positivare tänkande

Jag försöker börja tänka i andra banor här och inte bara känna att allt är jobbigt just nu. Ja allt är ju inte jobbigt heller, men en bebis med grymt närhetsbehov som bara vill vara i famnen och sova endera på mig eller fast i mig är lite jobbigt för mig. Jag har svårt med att vara fast i henne hela tiden. Men nu försöker jag tänka på att det är en kort tid som det är så här. Och det här är högst antagligen sista babytiden, sista gången jag får sitta med en liten som sover på mig så varför inte njuta av den tiden istället? Den kommer inte på nytt, och snart är hon redan så stor att hon inte vill vara i famnen längre. Jag har ingen brådska och inget som absolut måste göras så då kan jag ju lika gärna vara med henne i lugn och ro. Det svåra är ju när jag är ensam med båda. Ibland måste jag bara lägga ner henne och hon får skrika en stund när storebror behöver hjälp med något. En extra arm skulle vara bra i såna lägen. Just nu ligger hon i min famn och sover igen efter sitt morgonmål. Jag borde egentligen stiga upp och laga morgonmål åt oss andra, men äh det hinner vänta, vi svälter inte ihjäl. Jag måste nog försöka vara lite mera chill och istället ta ut allt av den här mystiden så att jag inte ångrar det senare. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

11 reaktioner till “Positivare tänkande”

  1. Känner igen mig! Jag har så svårt att ta det lungt! Har jag lackat naglarna t.ex så då precis skall jag typ byta byxor eller dylikt och hinner inte vänta att det torkat! 😂

    1. Det är nog underligt, jag blir också riktigt stressad av att bara sitta i soffan med henne fast jag inte ens har nånting som jag borde göra just då, kan bara inte vara 😁

  2. Har du testat bärsjal eller bärsele? Våra båda barn har den första tiden varit mycket i selen, där sov dom allra bäst och längst. Och på natten sov dom på mitt bröst, jag halvsatt och sov.

    1. Joo har nu testat bärsele och första intrycket iallafall bra så hoppas hon kommer trivas där så får jag lite händerna fria åtminstone 😊 Samma här på natten, första delen åtminstone sover hon på mitt bröst.

  3. Bra att försöka se det från den positiva sidan 🙂 Har ni ett babynest? Vår sov mycket bättre när vi köpte ett sånt, annars sov han också bara tätt intill mej 🙂

    1. Nej det har vi inte. Har försökt packa in henne lite nog när hon ska sova, men inget vill riktigt hjälpa. Men nog börjar hon i något skede sova själv 😊

  4. Jaa vi har ju precis sama, famnen e bäst! Men ha o tänkt att de tar int så länge den här babytiden o försöka int ha dåligt samvete för att man ha sitt myky på tv m.m. 😊

Kommentera

