Rådgivning och zonterapi

På måndagen var vi äntligen till rådgivningen efter att det blev avbokat förra veckan. Adde var också med så han fick också väga och mäta sig, och så passade han på att briljera med alla fula ord han kan. Men han visade också vilken stolt storebror han är och lekte så fint att han inte alls ville komma hem. Lång och smal är han fortfarande, 102,5cm och 15,3kg. 

Med Alissa var det också bra, hon var 4230g och 55cm så hon växer fint. Ibland funderar jag för det känns som om hon äter så mycket mindre än Adde gjorde. Hon äter väldigt mycket snabbare än han gjorde, men det beror kanske på att jag måste använda amningsgummi med honom och nu till min stora glädje klarar mig utan. På nätterna äter hon bara en gång, har gjort det typ hela tiden, så hon sover verkligen bra. På dagen försöker jag sen hålla mattider, annars skulle hon nog ibland då också kunna gå hur länge som helst utan mat känns det som. Vi fick också rekommenderat Gefilus mjölksyrebakterier för hennes mage så vi åkte raka vägen efter dem och struntade sen i alla andra droppar. Och så hade vi första kvällen utan skrik på över två veckor! Helt plötsligt. Hon sov i bärselen 18.30-20 ungefär och sen satte jag henne på soffan för att hon skulle vakna, hon gör det alltid om man lägger ner henne. Men den här gången somnade hon om! Jag fick verkligen försöka få henne vaken och sen ammade jag i sängen 21 och hon somnade och sov. Jag kunde inte tro att det var sant och vågade knappt själv somna för tänkte bara att hon skulle vakna just och skrika. 

Igår, på tisdagen, var det sen igen äntligen dags för zonterapin. Jag tyckte det var riktigt intressant att se hur hon gjorde och hur hon berättade och förklarade och jag förstod igen allt möjligt så mycket bättre. Efteråt sov hon som en stock men sen på kvällen var hon väldigt ledsen igen och både kakkade och pruttade en hel del, men det kunde vi också vänta oss efter första behandlingen. Natten gick ändå bra, och idag har hon hittills varit väldigt nöjd så jag hoppas det fortsätter. Nu sover hon gott ute i vagnen när vi är i Ingå och fördriver tiden. Hoppas zonterapin skulle hjälpa henne så hon inte behöver ha sjukt mera och blir en gladare flicka. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

8 reaktioner till “Rådgivning och zonterapi”

  1. Jag bokade också tid till oss för att sätta igång magen, nu kan de gå över en veck ibland nästan två mellan bajs. Rådgivningen gissade att det kanske kunde va för att hon är så spänstig att hon har svårt att slappna av. Det gör henne så gnällig mot slutet. Hemma zonterapi ha in hjälpt men hoppas de går bättre där!
    Bra om relationer dropparna hjälpte er!

    1. Voi nej stackaren, inte kiva det heller! Hoppas det hjälper er också! Vi hade kanske en lite bättre kväll ikväll, svårt att säga. Och vetefan med dropparna, men nog verkar de kanske hjälpa ens nånting.

  2. Vi har åt båda barnen gett Rela droppar med d-vitamin då dom var babyn, också nu under vintern och alla baciller överallt ger vi Rela d-vitamin tuggtabletter åt barnen.

    Zonterapi gick vi med första barnet på och det hjälpte nog, hoppas på samma för er.

    1. De här har också d-vitamin med, och ska tydligen vara med någon skonsam olja så magen inte tar illa upp av dem åtminstone. Så kanske de hjälper på mer än ett sätt. Och hoppas verkligen på zonterapin!

Kommentera

