Flickigt

Jag tänkte skriva lite om hur det känns att nu också ha en liten flicka här hemma. Det var ingen hemlighet att jag väldigt mycket hoppades på att vi skulle få en flicka, det gjorde jag ju redan med Alma. Såklart hade jag varit lika glad för en pojke men det hade kanske krävt lite tid att vänja mig vid det och en liten besvikelse hade det nog varit. Nu kan jag ibland tänka att efter förlusten av Alma så hade det nog igen varit lättare om vi nu fått en pojke. Ibland är det nämligen ganska förvirrande och jag kan stundvis tro att det är Alma som är här. Det är lite svårt att skilja på de två flickorna ibland. Men åh vad glad jag nog är för vår lillasyster! Och det allra roligaste är helt klart kläderna. Jag har alltid gillat att handla barnkläder och det finns massor fina pojkkläder, men nog är det ännu roligare att få handla rosa. Jag gick lite bananas redan under graviditeten och bytte ut allt blått till rosa, ungefär. Men när det finns loppis så kan man ju inte annat. Jag har några favoriter i kläder åt flickor. För det första leggings, om hon blir lika spinkig som Adde så kommer de att vara det bästa som finns. Särskilt leggings med frillor på rumpan äääälskar jag. Bara hon börjar åla runt så kommer det ju att vara så sött. Sen är klänningar och tunikor också något som jag väntar på att få använda. Nu är det bara knöligt och opraktiskt ännu men bara hon blir större. Hårband, såna där med rosetter eller något på är ju bara för sött. Och så rosa överlag då och också leopard mönster. En sak finns det bland barnkläderna nu som jag hatar och det är änglavingar på ryggen. Jag skulle aldrig klä mina barn i det, eller något som har texten angel heller. Det går inte för mig eftersom vi har en riktig ängel i vår familj. Nu har vi redan fått lägga undan nästan alla kläder i storlek 56, byxorna går ännu, halarna och någon enstaka body. Några av 62orna börjar t.om. vara för korta redan. Snart är det barnloppis igen så får jag fylla på med större storlekar rosa. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 thoughts on “Flickigt”

  1. Jag håller med dig om det där med ängla saker på en baby.. tycker det inte passar alls!!! :/ och så har jag någon avsky mot märket ticket to heaven?!? Kom igen, barnkläder kan väll inte heta så… argh!

  2. Äh, Tickets kläder e bra 😉
    Hoppas jag kan fara på barnloppiset!! Fast egentligen behöver vi ju inget 😂
    Ååå va kul de sku va att få köpa rosa kläder å klänningar å rosetter. Kan nog ibland känna mej lite bitter över att vi in fick behålla vår lilla flicka 😢 E glad över mina pojkar men nog sku de va kul me en liten tjej oxå….

    1. Just så där sku jag också ha känt mig tror jag. Så blir väl hon här en riktig pojkflicka sen så får passa på med alla klänningar nu 😁
      Barnloppiset måste man ju alltid på, om man sen behöver nånting eller int 😄

Kommentera

