Vardag

Om jag skulle skippa magknipsinläggen en stund och köra på ett vardagsinlägg istället. 

Veckoslutet gick allt för snabbt som vanligt. På söndagen var jag på House of Lola klädparty. Jag hade aldrig ens hört om märket förut och jag blev riktigt positivt överraskad. Där fanns massor med fina kläder och det var roligt att handla åt sig själv ibland och inte bara barnen. Synd att plånboken inte är bottenlös bara. 

Måndagen började vi med en lugn morgon här hemma, jag åt frukost i lugn och ro och badade sen Alissa när hon vaknade. Efter det åkte vi och hälsade på hos Tiia. Riktigt roligt att prata med någon som lever samma babyvardag just nu. Sen passade vi ännu på att åka en sväng till Lojo när vi redan var halvvägs. Jag var på jakt efter en ljusröd skjorta åt Adde men ingenstans fanns det såklart så det får bli en vit istället. Sen sökte vi hem storebror och kom hem med en väldigt nöjd tös som t.om. trivdes i babygymet en stund igår. Jag måste tillägga här att jag är väldigt nöjd med adaptern till vagnen som jag sen till sist bestämde mig för att köpa efter alla positiva kommentarer, så tack för det. 

Idag har vi igen varit runt lite. Först sista zonterapin, sen efter olja till bilen och lite smått till det kommande dopet. Här hemma gick vi ut på en långpromenad och sen började jag ännu med varje vårs projekt, nämligen att klippa äppelträden. Ett klart och många kvar. Kanske vi går ut en stund ännu idag när det ändå är ljust så länge och solen ännu till skiner. Jag måste distrahera mig med något så att jag inte tänker på min grymma chokohimo och de där urgoda äggen som vi har i skåpet. Helt klart det värsta med att äta mjölkfritt just nu, haha. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Vardag”

  1. Tycker jag minns att det fanns någon mjölkfri choko som min kompis kunde äta. Kan fråga henne om hon kommer ihåg märket.

Kommentera

