Saknaden

Idag saknar jag vår lilla Alma lite extra mycket. Solen skiner och det har alltid varit vårt tecken ifrån henne. Vi håller på och planerar Alissas dop som ska vara på lördagen och jag känner en sorg över att jag aldrig fick göra det med Alma, istället fick vi planera en begravning. Nu ska vi tillbaka till kyrkan, samma ställe och samma människor men en mycket roligare tillställning. Det känns lite som att cirkeln sluts nu. Jag lider också av ett ständigt dåligt samvete över att jag knappt hinner tänka på Alma längre. Hon är ju med mig hela tiden, men det är också så intensivt med Alissa just nu att jag verkligen inte hinner på samma sätt längre. Vi har inte besökt graven lika ofta heller, nu har jag en blomma här hemma sen en vecka tillbaka men vi får den bara inte förd till henne. Hur svårt kan det vara? Jag måste ta mig i kragen. Och på lördagen ska vi nog gå via henne också. Vår fina lillasyster, som nu också är storasyster. Jag tror nog hon är stolt över oss som har gått vidare i livet, och jag tror  på att hon vakar över sina syskon och ser att de har det bra. Livet känns ändå så jäkla orättvist ännu ibland. Att inte hon kunde få leva. Allt skulle ha varit så annorlunda nu om hon hade varit frisk, det går knappt att tänka på det, särskilt inte nu när vi har Alissa här. Ofta känns det ännu som en äcklig mardröm allt det där som hände då, lite oftare nu faktiskt. En väldigt overklig känsla, att vi har ett tredje barn som borde vara en busig 1-åring nu. Fy vad jag saknar henne, vår lilla stjärna. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

13 reaktioner till “Saknaden”

  1. Oj vad jag känner sorgen ända hit! Det hugger så i bröstet!
    Det måste vara en evig saknad ❤️😔

Kommentera

