Det går bra igen

Sen jag skrev senast så har vi haft bara en dålig dag. Så det har verkligen varit bra nu igen. Det hjälper alltid att skriva och klaga lite, hehe. Det har verkligen varit minimalt med magknip nu, förutom den där ena dagen då jag inte vet vad det kunde vara igen. Men så blev jag ju sjuk istället, en grym flunssa och fick t.om. feber på torsdagen, jag som aldrig har feber. Den kvällen och följande dag var jag ju såklart också ensam med barnen. På fredagen ville jag bara få vila en stund på dagen men tror ni Alissa ville sova? Nej såklart inte. Hon somnade genast som jag kom ut med vagnen, och sov ungefär en halvtimme och sen vaknade hon. Jag behövde bara börja vagga vagnen så sov hon igen, men vaknade efter ca 15min på nytt och samma sak igen. Så här höll det sen på, hon fick liksom aldrig tag i sömnen ordentligt. Samma sak på kvällen igen, hon somnade bra men så vaknade hon hela tiden. Hon vaknade extra ofta och åt hela den natten också. Underligt hur det kan vara ibland. Efter det har hon sovit två grymma nätter sen igen så inte vet jag vad det var för tillfälligt då. Igår sov hon också tre timmar ute på dagen utan att vakna en enda gång, det händer heller knappt nånsin. Från ena ytterligheten till den andra här. Men det känns verkligen som om det har blivit bra med magen nu, igen. Det känns riktigt bra för jag har varit ganska sur över den här mjölkfria dieten de senaste dagarna. Jag skulle bara vilja äta något gott, en munk, min favorit glass, choklad jaa vad som helst som jag inte kan äta. Eller pizza, ååh som jag skulle vilja ha pizza men vem fan äter nu pizza utan ost? Men om det nu faktiskt fortsätter så här bra nu så kan jag snart pröva på att äta lite smått mjölk och se hur känslig hon är och på hur lite hon reagerar. Det känns också som om jag äntligen börjar lära känna henne ordentligt och kan läsa hennes signaler. Jag märker när hon börjar vara trött och vet hur länge hon orkar. Nu har hon också börjat skrika riktigt ordentligt när hon blir för trött, och gränsen mellan lite trött och riktigt trött är hårfin så man ska vara snabb där. Ibland är det svårt att veta om hon ”bara” är trött eller om det kniper i magen. Kanske det börjar rulla på riktigt bra nu när det har gått 10 veckor, hoppas kan man ju alltid. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Det går bra igen”

    1. Ja vet du det är knappt så jag vågar tro att det är sant att vi faktiskt har så här bra dagar nu! Ute är enda stället där det finns ens en liten chans att hon sover länge på dagen, bra så.

Kommentera

