Egen tid

Igår kom dagen då jag lämnade ifrån mig Alissa några timmar för första gången. Det var inte ens jobbigt och jag tänkte inte alls mycket på henne när jag var borta. Antagligen var det riktigt välbehövt för mig att komma bort en stund. Den här första tiden har varit så intensiv och jag har verkligen varit låst vid henne med all amning och allt magknip som mamma bara har kunnat hjälpa ens lite. Så Alissa var hos min syster igår och jag var iväg på lite shopping bl.a. till Ikea. Allt hade gått bra, såklart. Hon är som en annan bebis nu när magknipet har lättat så jag var nog inte så värst orolig. Dagssömnen funkar inte så jätte bra alla dagar ännu men annars går det bra. Idag har vi igen varit borta hemifrån och jag min idiot tog inte ens med vagnen så dagssömnen idag har varit minimal för henne. Jag vet inte sen om det är därför som hon har haft svårt att somna ikväll och skrikit igen. Det är ungefär enda gången hon skriker längre när hon är trött men ikväll har det varit mycket så jag vet faktiskt inte. Hoppas hon sover länge nu sen innan hon vaknar första gången, men antagligen inte. Några nätter har hon sovit till 5-6 innan hon vaknat, alltså i princip hela natten, men nu har hon vaknat bara tidigare och tidigare varje natt. Antagligen är det någon växtspurt nu att hon behöver mera mat men jag hann nästan bli bortskämd redan och tycker det är svintungt att stiga upp redan 1-2 och sen igen 4-5. Nu verkar hon äntligen ha somnat åtminstone så jag ska avsluta allt jag har på hälft och äta lite kvällsmål innan jag själv söker mig i säng. 

Vi har tittat på lite leksaker idag.   

  
  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Egen tid”

  1. Här har vi o typ lika nätter 1-2 tiden vaknar man sen igen 4-5 tiden o sen 7.. Snark! Me bra nätter sover han iaf ti kl. 2 o sen först 6-7tiden!

    1. Nu ha vi igen haft två lyx nätter där jag bara har behövt ge tutten och så har hon sovit till 6. Men så hade hon världens magknip igårkväll och sov hela natten bredvid mig, så det var inte så mycket bättre ändå 😁

Kommentera

