Loppis, vaccin o annat skoj

Herregud hur dagarna går! Jag hinner bara tänka tanken att jag ska blogga och så är det kväll redan och jag ska sova. Huh! Vad har hänt här då? Jag minns inte riktigt så antagligen inte så mycket. Jo Alissa verkar inte tåla soya produkter alls heller. Jag har inte ätit något sånt ännu då jag vet att det kan hänga ihop med mjölkallergin men så köpte jag en glass förra veckan utan att tänka efter och oh my vilket magknip hon hade den kvällen! Jag vet inte om jag vågar prova på nytt ens. 

På söndagen var det dags för stora barnloppiset här så jag lämnade barnen med pappa och åkte dit. Till min stora förvåning så hittade jag en hel del åt Adde, det brukar nämligen vara dåligt med stora storlekar men inte nu. Åt Alissa hittade jag sen knappt nånting. Jag hade tänkt handla lite 74or färdigt men kom bara hem med ett par pyjamasar och någon halvbra body. Lite besviken faktiskt, jag som var så ivrig att få fynda fina kläder åt henne. Men jag hinner, hon har ju bara 62 ännu och någon 56 t.om. 

Igår hade vi sen rådgivning för att ta rota vaccinet som vi sköt upp då vid två månader. Lilla fisen är nu 5,2kg och 59cm. Ganska exakt lika som brorsan sin var, inga stora barn här inte. Hon gillade inte vaccinet alls och blev riktigt ledsen innan hon hade allt i sig. Efteråt åkte vi via butiken och sen hann vi vara ungefär en halvtimme hemma innan hon började få magknip. Sen gallskrek hon hysteriskt mer eller mindre resten av dagen. Jätte hejsan. Jag var så nervös för hur kvällen och natten skulle bli men hon somnade bättre än hon brukar, antagligen helt slut efter dagen, och sov sen till 4. Adde var borta hela kvällen igår och lika bra det. Han var på cirkus och det var en väldigt trött gosse som stupade in genom dörren sent igårkväll. Imorse försökte jag fråga hur det hade varit men han kom bara ihåg någon tassig clown med hatt då. Det är riktigt underligt att han har varit borta så mycket, nu är han i dagis igen. Men ikväll är han hemma och jag har lovat att vi ska ha kalas för hans mjukiskanin som han pratat om snart en vecka. Så det blir säkert en bra kväll här. Min flunssa har kommit tillbaka igen så jag ska försöka vila nu när jag har möjlighet. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

