Våååår

Jag tänker inte dra någon lång redogörelse för vad vi har hållit på med för jag minns faktiskt inte. Vädret har ju varit helt fantastiskt hela veckan! Förutom att det idag blåste så mycket på vår gård att det inte alls var lika skönt som t.ex. igår. Jag har tvättat lite fönster, tvättat bilen, petat på i trädgården, solat och t.om. börjat läsa en bok. Adde har varit övernatt hos sina kusiner och jag tror att det var årets hittills bästa händelse för honom. Oh my så arg han var på mig som sökte hem honom. Idag ville han tillbaka och jag skulle inte få söka honom igen. Det är roligt när de börjar ha sällskap av varandra och verkligen leker tillsammans. 

Nu är det veckoslut igen och morsdag på söndag. Jag gillar inte riktigt morsdagen. För det första så är det sån stress, jag känner att jag aldrig hinner fira min egen morsdag ordentligt för att alla mormödrar och farmödrar ska uppvaktas. Och för det andra så är det en sån där dag som påminner en lite extra om att en person fattas i vår familj. Alltid kommer det att finnas ett tomrum, en tom plats, där mellan våra två barn här på jorden. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “Våååår”

  1. Vi bestämde oss för ett par år sen att ”skippa” morsdagsstressen. Bästa beslutet nånsin! Tex firar vi aldrig min mamma på riktiga dagen. Utan vi äter alla tillsammans någon dag tidigare. Igår då vi var till Hubbes mommo & moffa på kalas bestämde vi oss för att gratta på morsdagen på samma gång. Även pojkarnas fammo var där så hon fick en kram och sina havreflarn å kort. Idag har vi hängt hemma hela dagen förutom 1 fjuttig timme. Härrijee så skönt! Att faktiskt hinna ”fira” sin egen morsdag. Bara få hänga ute på gården utan att ha 1000 ställen att hinna till på en gång. Plus att min mamma är min mamma alla dagar, pojkarnas fammo är deras fammo 365 dagar om året. Och jag är mamma 24/7. Tycker att man ska bry sig om varandra och visa uppskattning 365 dagar om året. Inte bara 1 dag om året, för att det står i kalendern 🙂

    1. Ja så borde man verkligen göra. Vi brukar också dela upp det nog för det är nästan omöjligt att hinna annars. Vi har den turen att vi har många av våra mor- och farföräldrar kvar, vilket är en lycka förutom just såna här dagar. De sitter sen och väntar att man ska komma så det är svårt att säga nej. Det är nog lite besvärligt 😁

Kommentera

