Mosig i huvudet

Nä men det här med att hinna blogga just nu känns ganska hopplöst. Så grymt upptagen och stressad är jag nog inte men ändå hinner inte tiden till. Och hinner jag mot förmodan så kan ni garantera att jag glömmer. Amningshjärna deluxe här, verkligen. Jag är ibland på riktigt orolig för att jag ska glömma nån av ungarna nånstans. Det skulle bara fattas. Nu har det ju dessutom varit så fint väder så att nörda så hemskt mycket har inte lockat. Vi har varit ute väldigt mycket och jag har t.om. lyckats få lite färg på näsan. Ja sen minns jag inte igen vad vi har gjort. Morsdag var det ju, jag fick en fin tygkass av Adde, som han redan avslöjat ett par veckor tidigare, hehe. Och så fick jag en solstol som jag önskade mig. Idag har vi åtminstone varit i Ingå hela dagen. Skönt med lite vuxna att prata med och andra saker att leka med för Adde. Snart blir det sommarlov för honom och jag hoppas verkligen att det blir en fin sommar. Jag vill ha många sköna dagar på stranden eller i lekparken. 

Alissa hon mår bra och är mest bara glad och nöjd nuförtiden. Så härligt! På tisdagen ska vi till rådgivningen på fyra månaders läkarkontroll redan och samtidigt få en hel hög vaccin. Jag är förberedd på det värsta efter det igen. Grymt magknip och feber, jah. För övrigt så kommer vi att börja med lite smakportioner snart. Det blir en väldigt försiktig början eftersom hon har känslig mage men mat ska det bli. 

Ja det kommer väl att bli lite så här flummiga inlägg nu. Jag tänker ofta på något som jag borde blogga om men lika snabbt har jag glömt det igen. Kanske jag hittar mina hjärnceller snart igen. 


Alma fick också sommarblommor i veckan ❤️

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Mosig i huvudet”

  1. Jag har en kompis som också hade en baby med känslig mage. Men när de började smaka på mat så har hon inte reagerat på nåt!! Så hoppas det är så åt er också 🙂

    1. Oj så skönt! Jag hoppas verkligen det, jag hoppas att mycket har att göra med att tarmarna har mognat och hon är äldre så kanske magen också tål mera. Vi får se 🙂

Kommentera

