4 månaders läkarkoll

Idag började vi dagen med ett besök till rådgivningen. Alissa skulle få hela tre vaccin och sen till läkaren för fyra månaders koll. Vaccinen gick bra, jag trodde hon skulle bli helgalen men den första sprutan sa hon inget och den andra skrek hon bara lite och lugnade sig snabbt. Rota vaccinet smaskade hon också i sig mycket bättre än senast. Nu väntar jag med spänning på reaktionerna på allt det här. Vikten hade knappt ökat, men det visste jag också. 230g på en månad nu och hon är inte ens uppe i 5,5kg ännu vår lilla plutta. Ingen var ändå orolig för det, hon mår annars bra på alla vis. Men vi kör på med lite smakisar nu då så att hon börjar få lite mera i sig och sen viktkoll om 2,5 vecka igen. Förövrigt så hade läkaren nu tydligen jobbat på barnpolin i Borgå i vintras och där lärt sig att det inte har någon betydelse för bröstmjölken vad mamman äter, som t.ex. mjölk då för det är så små mängder som går över att hon ska inte reagera på det. Yeah right tänkte jag. Enligt henne ska jag nu med jämna mellanrum pröva att äta mjölkprodukter och se hur hon reagerar. Det är inget som jag är hemskt pigg på, tänkte nästan säga åt henne att hon kan ju komma hem till oss och sköta henne då om hon en gång tror att hon inte kan reagera på det. Tydligen ska man alltid ändå göra det som man själv tycker är bäst i slutändan. Så ännu är det oklart för mig också hur vi ska gå tillväga med allt och när hon skall testas för mjölkallergi ifall det fortsätter så här. Suck. Men som sagt, hon mår bra och utvecklas fint så vad är nu bättre än det. 


Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “4 månaders läkarkoll”

  1. Jaaaaaha. Om du nu har märkt en tydlig förändrig så sku jag nog gå efter magkänslan. Men sen ändras ju nog magen av fast mat As magproblem är nu helt borta när hon får vara tillräckligt på mage och får mat. Hennes mage måste tydligen ”hänga” i viloläge så att musklerna kan slappna av så att hon göra nummer två. Vi ha nu sluppit alla magmediciner, så skönt!

    1. Jo alltså tydligen ska man nog ändå alltid gå efter vad som känns bäst och eget sunt förnuft. Magen ändras och jag hoppas ju att det här växer bort ganska snabbt också. Men att det inte skulle ha någon betydelse fast jag sku äta mjölkprodukter var nog världens bullshit. Skönt att ni har magen i skick nu! Jag hoppas att vi också har det bättre där kring halvåret.

Kommentera

