Vad jag ser fram emot

Jag ser verkligen fram emot den här sommaren. Jag får vara ledig i lugn och ro med barnen. De två senaste somrarna har jag varit gravid och mått apa och varit helt slut som artist. Förra sommaren såg jag också fram emot att vara hemma med Adde hela juli men så var jag bara trött och orkade ingenting och så var ju vädret ännu till eländigt. Jag tror vi var två dagar på stranden ifjol, det redan berättar hur dålig både orken och vädret var. I år hoppas jag verkligen att det ska vara varmt och skönt så vi får många dagar på stranden. Fast jag nog lite har börjat fundera hur det egentligen ska gå att vara ensam med båda där, men nog fixar vi väl det också. Och så vill jag ha många lekträffar, både hemma och i parken. Det vet jag att Adde gillar och behöver. Jag har dock märkt att en del inte vill träffas om det inte bara är jag och Alissa, men det är ju bara deras förlust isåfall för de missar hela sommaren med oss. Så handen upp alla som är lediga ens lite i sommar och vill hålla oss sällskap och hjälpa till att göra det här till den bästa sommaren på länge!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

17 reaktioner till “Vad jag ser fram emot”

  1. Ja det där har jag också märkt av, att vissa hellre träffas om man har bara ena barnet med 😮

    Med mina busar kommer det nog inte bli många dagar på stranden, inte ensam med dom i alla fall då dom säkert springer åt olika håll 😂

    1. Jag har särskilt märkt det med dem som bara har yngre barn än Adde, de tycker det är för livat med honom med. Det är nu helt hur man tar det, jag tycker det är mycket lugnare med en 3-åring än en 1-åring 😁
      Haha nej egentligen har jag väl det ganska lätt då den ena hålls stilla ännu iaf 😄 Jag tänker också att det är lättare redan med en vuxen till, fast den också har barn men bara man är två.

  2. Vi passar också gärna in en dejt 😎😂semester i augusti & båda barnen hemma.. Det betyder att sysselsättning verkligen behövs 🙈

  3. Vi kommer att vara en hel del i Österbotten men nån träff måst vi väl försöka boka in 😁
    För mej brukar de annars int ha nån skillnad hur många barn den man träffar har med sej (eller har hemma) men själv brukar jag föredra att bara ha med mej ett om jag åker nånstans. Då e chansen större att man får dricka sitt kaffe i lugn å ro 😂😂 Har man två vildingar så har man. Fast no brukar de gå ganska bra att ha med båda oxå. Beror lite på vart man far å va man ska göra 😜

    1. Ja inte får ni ju vara dit hela sommaren! 😄 Du har nog rätt i det, nog är det ju lugnare för mig också med bara Alissa. Men Adde börjar vara så stor redan att det går så bra med honom. Det som stör mest är väl att han pratar hela tiden så svårt att prata ostört själv 😄

  4. Vi kommer att vara massor i skären men nån träff måst vi ju få in 😀 o när vi e hemma o vädret e bra så hittas vi nog på en strand 😀 strandgalna som vi är

Kommentera

