Njuter

Ja hörni gott folk, idag är jag också ensam men på ett bra sätt ensam. Adde är sista dagarna i dagis före sommarlovet nu idag och imorgon och jag försöker verkligen ta ut allt av lugnet när Alissa sover. Det är hett i solstolen kan jag meddela. Det börjar verkligen vara strandväder nu! Så idag njuter jag av att vara ensam. Det är på ett annat sätt, lite mera som egentid. Vilket jag behöver. Jag har alltid varit en sån som har trivts väldigt bra för mig själv. Jag tror det är en orsak varför jag ibland har lite svårt nu då jag har en väldigt sällskapssjuk 4-åring som hänger efter som en svans och pratar konstant och sen ännu en bebis som trivs i famnen och som ammas. Jag är liksom aldrig för mig själv, det är alltid någon annan där fast i mig och ibland känns det nästan som om jag inte ens får tänka ifred. Så nu laddar jag de här två sista dagarna så att jag ska orka hela sommarlovet sen. Dammet på golvet får hållas och alla andra sysslor också, nu ska jag bara njuta. Hoppas vädret håller i sig så att vi kan börja hänga på stranden nästa vecka. Eller ens poolen här hemma. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Njuter”

  1. Jag känner lika, jag måste också få vara ensam ibland men med en 4-åring och 1-åring som är högt och lågt är det nog ingen paus. Tydligen är alla 4-åringar lika, jag kommer att få skaffa öronproppar om det fortsätter lika hela sommaren 😉 imorgon börjar vårt sommarlov också så nu försöker jag tänka positivt så att nerverna håller hela sommaren sen 😂

    1. Alltså öronproppar skulle verkligen vara skönt ibland. Att man ens orkar prata exakt hela tiden 😂
      Jag försöker också tänka positiva tankar här, får se hur det känns imorgon sen. Haha nej nog blir det bra men nog kommer vi att ha nervsläpp vissa dagar det vet jag.

Kommentera

