Svängen

Idag hände det, Alissa lärde sig att svänga sig från rygg till mage. Hon gjorde ju det en gång för 1,5 månad sen men efter det har hon inte ens försökt. Men nu på helgen började hon helt plötsligt träna och några gånger hjälpte jag henne lite och så kunde hon det nästan. Hela dagen igår svängde hon men fastnade på armen och med huvudet i marken. Men så plötsligt idag kom hon på det. Och hon svängde och svängde och sen var hon förbannad när hon hamnade på mage för hon gillar inte riktigt det och ibland verkade hon glömma hur hon svänger tillbaka. Det är så roligt när hon lär sig nya saker och min iver smittade av sig på Adde som också stod bredvid och hejade på henne. Det ska bli roligt att se om hon blir mycket tidigare än Adde med allting. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

