Nästan fyra år

Igår var det Addes tur till rådgivningen och 4-års granskning. Han klarade det bättre än jag trodde, han hade t.om. klarat av att rita allting, han som inte är värst intresserad av att rita alls utan mest roplar lite färg och så är det färdigt. Men tydligen så kan han nog bara han vill. Hörseln var det heller inget fel på men hon märkte nog redan igår att han är bra på att stänga öronen när han vill. Hans skjorta med texten ”Jag är inte döv jag skiter bara i vad ni säger” stämmer alltså utmärkt. Han hade väntat på sprutan han skulle få i flera dagar och pratade om den hela tiden ända tills det var dags. Inte ett pip sa han heller så väldigt duktig. Han frågade bara efteråt hur långt in den gick, haha. Alla säger alltid att han har ett stort ordförråd och det har han verkligen. Han har länge pratat jätte bra och hans historier som han hittar på blir bara mer och mer avancerade. Och pratar det gör han hela tiden. Ibland önskar jag att jag kunde stänga av öronen lika som han så att jag inte ska få skavsår. 104,5cm lång är han och 16,1kg så han är precis som jag, lång och smal. Nu har han igen en period då han äter riktigt bra så det är skönt. Han börjar också lite komma in i semestermode nu för han sover minst till 7 alla dagar vilket är väldigt skönt jämfört med 6 eller tidigare. Världens bästa storebror är han också. Efter att han märkte hur glad hon blir av att se honom och att hon skrattar åt honom så vill han hela tiden vara där och underhålla henne. Han är nog bara bäst vår envisa och busiga snart 4-åriga storebror. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Nästan fyra år”

  1. Vi tycks ha ganska likadana pojkar, vi var på 4-års rådgivningen idag:) Vår pojke är inte heller särskilt intresserad av att rita och öronen stänger han också ofta. Vår pojke har också ett bra språk och stort ordförråd och är lång och smal 107cm och 16.2kg ( tyvärr kommer det inte från mig). Däremot hade jag inte pratat om vaccinet, tänkte att jag aldrig får honom till rådgivningen då. Han blev både arg och riktigt ledsen.

    1. Hah tänk så skoj att de är så lika 😊 Jag försökte förbereda honom på allt som skulle hända för vet hur svårt det kan vara annars. Men jag hade nog inte förväntat mig att han skulle se fram emot vaccinet så där 😄

  2. Jag hade också försökt förbereda Liam när han skulle på 4-års koll i vintras. Men de hade också storesyster gjort utan min vetskap. Så när vi skulle fara till rådgivningen här i Österby så va han skitsur för Felicia hade sagt att han skulle till sjukhuset o ta blodprov o få limbilder o saft o smörgås efteråt. O Liam älskar att va med till labben o se på när jag lämnar blodprov. Så han va så jäklar sur 😂 Konstiga intressen den ungen har alltså! Annars tycker ja 4 år e en helt ljuvlig ålder!

    1. Haha vilken besvikelse 😂 Roliga de där ungarna. 4 år är faktiskt en härlig ålder. Han är så stor o klok nu och har humor samtidigt som han ännu är liten ☺️

Kommentera

