Härlig stranddag igår

Igår hade vi äntligen årets första stranddag. Det gick verkligen över förväntningarna även om det var ett förskräckligt släpas på grejer, man ska ju ha halva hushållet med sig. Alissa var glad och nöjd och chillade i soltältet när hon inte sov i vagnen. Adde lekte så sjukt bra ihop med Moa så jag och Joije hann t.om. ligga och prata i lugn och ro. Det var första gången jag var på Knipnäs strand och jag tror nog att det kommer att bli en favorit strand. Vi har verkligen varit jätte lite på stranden med Adde och när vi ännu var på tumis var vi heller aldrig så jag känner så dåligt till alla ställen här. På kvällen var vi alla helt slut efter en hel dag ute och Adde sov rekordlänge imorse. 

Ja före stranden var vi till rådgivningen också. Adde hade läkarbesök och före det skulle vi väga och mäta Alissa igen. Det hade hälsovårdaren glömt bort så vi fick vänta och vänta och mina nerver blev kortare och kortare. Tur att dagen fortsatte bättre sen. Adde var duktig och frisk enligt läkaren. Hur hon nu kan veta det när hon knappt kollade nånting. Det känns alltid lika onödigt med rådgivningens läkarbesök. Alissa hade gått upp fint i vikt men ännu är vi inte uppe vid sex kilo utan nu väger hon 5840g, snart fem månader gammal. Hon kommer nog att bli en liten fröken. Som jag tidigare skrev så äter hon ju massor redan och ändå är hon liten, så det är nog bara så det är. 

Idag har vi skött undan midsommarens mathandlas. Det var helt tillräckligt med folk i butiken redan men vi borde ha så vi klarar oss nu åtminstone. Alltid finns det ju något som är öppet på helgen också ifall det nu blir akut efter något. Jag har också sålt bort lite babykläder igen och nu har vi nästan inga 56or kvar mera. Det känns lite vemodigt samtidigt som det är skönt att bli av med allt från knutarna. Idag har jag tvättat upp 68 storleks bodyn för snart får vi ta dem i användning. Roligt med ”nya” kläder igen. 


Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 thoughts on “Härlig stranddag igår”

  1. Vi hade läkarrådgivning idag och jag tänkte helt samma, hur kan hon avgöra nåt på den lilla stunden? 😮

Kommentera

