Bättringsvägen

Jag har varit lite sur och bitter den här veckan pga. Addes kesäflunssa som han har lyckats fånga. Det har varit fina, varma dagar som jag hade viljat spendera på stranden men istället har vi fått sitta hemma. Vi har fått avboka träffar då han bara hostat och hostat och dessutom faktiskt varit ganska trött. Jag vill verkligen inte riskera att han smittar ner någon annan heller, särskilt inte när det gäller andra barn och bebisar. Visst har det på ett sätt varit helt skönt att vara mycket hemma, men vi bråkar också mycket mer de dagarna och det tar på krafterna. Men nu verkar det faktiskt som om han är på bättringsvägen. Hostan är lite bättre och aptiten är tillbaka vilket tyder på att halsen inte längre är sjuk. Synd bara att morgondagen är den enda fina dagen som utlovats nu på en tid igen. Typiskt. Imorgon ska vi åtminstone besöka Ingådagen och sen får vi se vad resten av dagen för med sig. Det gäller väl att ta ut allt nu då. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

