Mera flunssa, suck

Men alltså nää, Alissa blev ju sjuk genast som Adde blev bättre. Fredag-lördag fick jag ge tutten åt henne miljoner gånger och jag undrade nog då vad det var. Nå på lördagen började hon sen hosta och rossla. Så vi har haft dåliga nätter nu men på dagen är hon sitt vanliga glada jag fast näsan rinner och hon hostar. Jag gillar inte alls att hon också fick det, hon känns allt för liten för att ha en hemsk hosta och jag är nog där hela tiden och kollar på henne. Vi har ändå hållit igång som vanligt, hon sover ju ändå oberoende var man är så det är väl inte så stor skillnad för hennes del om vi är hemma eller inte.  På lördagen blev det Ingådagen och efter det ännu till Ekenäs och titta på gamla brandbilar. Full rulle och varmt var det ju med. Skulle ha varit perfekt båtväder om vi bara hade en båt på sjön. Igår var det sen HopLop som gällde med kusinerna från min sida. 5,5 timmar var vi där och ingen ville hem. Jag var nog mest med, skötte om Alissa på sidan om och vaktade våra saker medan barnen lekte och de andra fick lite hålla ett öga på dem. Bra gick det och Adde var helt slut efteråt. Idag avbokade vi faktiskt vårt program. Jag kände att en hemmadejt kanske inte är det bästa med den här flunssan och Alissa var riktigt rosslig imorse när hon vaknade för att äta. Sen så kunde jag faktiskt behöva en vilodag själv. Jag är ganska trött efter de här dåliga nätterna. Så vi har frusit in jordgubbar och jordgubbssylt i mängder. Och plockat jordgubbar. Vi får verkligen massor i år fast vi inte ens har något stort land. Och vad smakar nu inte bättre än egna jordgubbar? Hoppas det finns kvar ännu nästa vecka till Addes kalas. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Mera flunssa, suck”

  1. Vi tusan, så jobbigt då de små e snoriga. Speciellt på nätterna när dom ammar o mjölken gör dom ännu slemmigare. Lite svårt att höja upp huvudändan också om dom sover i samma säng 😄 Maja ha redan varit 2 gånger riktigt snorig. Så enerverande. Krya på er!

    1. Ja verkligen! Jag funderade faktiskt på det där med huvudändan inatt i något skede. Måste komma ihåg att göra det ikväll innan vi lägger henne 😄 Inte alls roligt när dom små får det, hoppas det inte blir långvarigt åtminstone.

Kommentera

