Lyckligt lottad

Jag tror inte att någon egentligen vet hur lycklig jag känner mig över att få vara hemma hela sommaren med båda barnen. Visst är det tungt stundvis och jag bara önskar mig en break, men det är ändå det bästa som finns. Varje dag tankar jag närhet med dem. Vi kramas och pussas och det är nog jag som njuter mest av det. Det är det enda jag önskar att jag fick lite mera av med Alma. Att jag fick mera närhet, fick hålla henne lite längre riktigt nära och pussa och berätta hur mycket jag älskar henne. Tänk om jag ändå fick hålla henne en gång till och känna hennes lilla kropp. 

Jag ser på mina två barn som jag har här hos mig och känner den där enorma kärleken. När de ligger där bredvid varandra på golvet och skrattar åt varandra, hur härliga är de inte. När Adde är den stoltaste storebrodern i hela världen och när Alissa ser på honom med den största beundran i blicken. Då älskar jag dem lite mera igen. Det är också då som jag saknar Alma som mest. Adde fick aldrig träffa henne och vara storebror till henne och hon fick aldrig se på honom med den där blicken. Vi pratar ofta om henne och att hon var sjuk och jag väntar på den dagen då de båda förstår på allvar att de har en syster i himlen. En så himla saknad syster här hos oss. 

Vi är så lyckligt lottade som har fått tre underbara barn. De två som är här hos oss ska alltid veta hur älskade de är och de ska alltid få närhet, ännu lite extra för sin systers skull. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 thoughts on “Lyckligt lottad”

Kommentera

