Hjärnspöken

Den första tiden med Alissa har gått över mina förväntningar även om vi har haft våra utmaningar. Men oron och rädslan har hållits på en normal nivå för det mesta. Jag har nog varit mera orolig än jag nånsin var med Adde och t.ex. kollat att hon andas många fler gånger än nånsin med honom. Men överlag så har jag hållit mig lugn. Ibland kommer ändå de där hjärnspökena som säger att något är fel. Lite mera har det varit nu när hon har haft problem att öka i vikt. Ibland kan jag vara helt säker på att hon också har ett hjärtfel som ingen har upptäckt. Jag vet ju att såna stjäl en massa energi och gör att man inte ökar i vikt som man ska. Samtidigt så vet jag ju att sannolikheten för det är minimal men det går inte alltid att tänka klokt när det gäller. Vi skulle helt klart få kolla upp hennes hjärta för vår sinnesros skull om vi så ville, och ibland känner jag att jag vill men sen känns det ändå så onödigt. Hon är ju frisk, innerst inne vet jag det. Jag är bara så rädd för att förlora ett barn till och måsta leva igenom den där massiva sorgen en gång till. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 thoughts on “Hjärnspöken”

Kommentera

