Efter kalas

Idag lider vi av lite kalas krabbis här hos oss. Och vädret är ju verkligen bedrööövligt idag så det passar utmärkt med en slö dag på soffan. Det var en lycklig kille igår som äntligen fick sitt kalas och alla gäster. Hela eftermiddagen och kvällen kom och gick det folk och det blev nog lite för mycket kaka för oss alla. Adde var nöjd som fick leka med kusiner och fina presenter fick han också. Lite ivrigare trodde vi nog att han skulle vara över fyrhjulingen han fick av oss men jag tror att han inte riktigt fattade att det faktiskt var hans. Vi borde ha haft den inpackad så kanske det hade varit bättre. Han körde några varv sen och fnittrade hela vägen så roligt var det nog. Alissa gillade också att sitta på den och blev helt vild av att bara se den. En till motorintresserad, jippii, eller inte. Man märker bra på henne att hon inte riktigt gillar när det är mycket människor och nojs och många som kommer och pratar med henne och vill hålla henne. Hon blir snabbt trött och ledsen av sånt. Ännu är det nog bara jag som gäller för henne och just nu har jag inget emot det men jag vet ju att det kan bli lite jobbigt om det fortsätter. 

Nu verkar åskan ha dragit vidare igen så vi ska fortsätta glo på tv och mysa medan Alissa sover. Fredagsfiilis. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

