Programfylld vecka

Vilken bra vecka vi har haft hittills! Så bra att jag igen bara har hunnit tänka tanken att jag ska blogga och så har en dag gått igen. Måndagen var enda dagen som vi bara var hemma, och det för att näsorna rann på båda barnen igen och jag hellre är hemma en dag än sen en vecka igen med värre flunssa. Tisdagen var vi i Ingå hos min mamma och pappa hela dagen och sen ännu på 70-års kalas efter det. Onsdagen var vi över till grannas och hälsade på den minsta nya lilla typen här omkring och hans storebror. Hur stört är det inte att det redan känns som om Alissa aldrig var så där liten. Hur snabbt kan man riktigt glömma?! På torsdagen blev det lekparksbesök i Fiskars med bästa Malin och hennes pojkar. Vi har väl träffats ordentligt typ två gånger nu men det känns nog inte alls så. Skönt att hitta människor som det bara klickar med. Att pojkarna dessutom leker bra ihop gör ju det ännu bättre. Och så på fredagen hälsade vi på hos Tia och barnen. De äldre barnen lekte så otroligt bra så vi hann prata och hänga med småttisarna i lugn och ro. Det har varit en bra vecka, rätt så mycket program och mycket lekträffar för Adde. Ibland känns det på morgonen som att neeej idag orkar jag inte, vi stannar bara hemma. Men gör vi det så vet jag att vi bråkar och går varann på nerverna. Det lönar sig helt klart att orka iväg, alla är gladare och nöjdare då. Alissa är också så bra på att hänga med på det mesta. Bara hon får lite mat och har vagnen att ta en tupplur i ibland så går det bra. Idag har vi sen varit hos barnens famo och fafa nästan hela dagen. Så ni kan tro att vårt hem förfaller, dammtussarna dansar runt fötterna, bykkorgen svämmar över och gräsmattan är som en djungel när vi aldrig är hemma. Men vem bryr sig. Snart ny vecka och vi försöker planera in roligheter igen. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 reaktioner till “Programfylld vecka”

Kommentera

