Augusti är här

Förra veckan var fylld med program igen för oss, vi var bara hem och svänga, äta lite och så sova på natten då. Det blev en del strandhäng, cafehäng och ett besök till Hopsis. Bara roligt program! Veckan gick så bra ända till fredagen då vi hade vänner på besök och Adde fick spunk. Han blev plötsligt helt hopplös och det har fortsatt sen dess. Ingen aning vad det berodde på. Men nu är vi tillbaka i vardagen här och han är första dagen i dagis idag. Det var en ivrig kille som jag förde dit. Jag tror det gör gott att vara tillbaka och det ska bli riktigt skönt att ha rutiner igen och jag och Alissa får lite tumistid också. Fast jag tror att hon nog bara kommer att sakna honom här hemma, det finns ingen bättre underhållning och han är den enda som ännu också har fått henne att skratta ordentligt. Nu ligger hon här bredvid mig i soffan och sover sin första tupplur, det tar på att stiga upp och föra brorsan. Det är underligt tyst och lugnt här och jag passar på att slappa på soffan framför tvn en stund. Nu tänker jag börja ha en slappardag i veckan när jag har chansen. Jag fick alla vinbär äntligen plockade igår så det enda måstet den här veckan är att städa. Det märks ganska bra här hemma att vi knappt varit hemma. Nästa vecka är Ben äntligen ledig en vecka så då ska vi försöka hitta på något skoj hela familjen. Välkommen augusti!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “Augusti är här”

Kommentera

