Om att behöva en paus

Regnet öser ner och Alissa sover här bredvid mig. Det har varit en lugn och skön vecka. Men väldigt ovant att vara hemma ensam med henne. Jag har behövt det här lilla andrummet. Vi har haft en härlig sommar, men hela sommaren har jag bara väntat och önskat att någon skulle ha tagit Adde ens en dag. En dag för honom som det enda barnet med full uppmärksamhet av vuxna. Och en dag för oss med lite lugn och ro. Men trots att vi har släktingar och vänner hur mycket som helst här nära så verkar det inte finnas barnvakter. Och sen finns det ännu till de släktingar som kritiserar oss för hur vi uppfostrar våra barn. Såna släktingar som aldrig gör något för våra barn. De lovar att de ska komma när Adde fyller år och han går och väntar hela dagen och så kommer de ändå inte. Sluta lova saker åt barn som ni inte kan hålla! Jag önskar att det var ni som sen också fick förklara för honom att det inte blir något heller och fick se hans besvikelse. Och låt oss vara, vi gör det bästa vi kan. Jaa jag är lite irriterad idag. Det ska bli så skönt att få komma bort lite nästa vecka. Just nu har jag bara lust att skicka alla dit pepparn växer så det kommer ganska perfekt med ett avbrott i vardagen. 

På tal om det, någon som vill göra något imorgon? Jag är ensam med kidsen hela långa dagen så skulle sitta bra med lite program. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

13 thoughts on “Om att behöva en paus”

  1. Nej usch vad störande med folk som ska lägga sej i hur man gör med sina barn trots att de inte har något med saken att göra! Säkert skönt att dagis har börjat nu igen så du får lite paus ibland. Vi har ännu sommarlov och den här veckan är jag också ensam med barnen igen och det är nog ovant 🙂

    1. Jo riktigt skönt med vardag och rutiner igen 😊 Han har själv också varit så ivrig med dagis nu igen. Alltid lika underligt om man blivit van att båda är hemma 😊

  2. Tråkigt med folk som int kan bete sej 😒 Var å en gör så gott dom kan å alla gör på sitt vis. Ska nu de va så svårt att förstå!? Klart att de ibland kan va välkommet med råd, tips å ideer men ska man bara kritisera så kan man lika bra hålla tyst!
    Skönt med paus!
    Vi sku annars ha kunna komi ut en sväng men jag, OBS! JAG å ENDAST JAG 😂, har annat program.

    1. Nåjaa exakt. Och särskilt när de här typerna gör barnen besvikna gång på gång, men sen får man nog kritisera oss. Jag kan sen bli arg på sånt!
      Hördu prutt på dig! 😄 Hoppas du har en eländig dag 😂

  3. Nåh nåh, nu ska du int va sådär 😉😂
    Ska faktiskt int göra någå mer revolutionerande än gå på loppis ett par timmar me någå kaverin 😛

  4. Nämen haha!!! 😂😂
    Men hej, åker iväg först kl.13 (barnvakten kommer 12.45) så hittar ni int på någå annat å göra så får ni no komma ut på en kaffe 😉

  5. Vi skulle jätte gärna komma o träffas nån dag men den här veckan har Tomas semester ännu. Från 16:e har jag ett barn i förskolan men Liam e hemma ännu hela augusti. Kanske han o Adde skulle villa leka nån dag? ( o Maja o Alissa, haha) 😄

    1. Absolut! Vi har inte riktigt bestämt dagisdagarna ännu men blir väl tis-tors åtminstone nu i augusti. O nästa vecka åker vi bort lite. Men sen 😊

      1. Låter bra! O annars ja får också fel i huvudet med folk som lovar o lovar saker till våra barn om sen int ändå håller. Vi har också några i släkten som sportar med det. Barn lär sig ju inte precis tillit på det viset. Huhhu, bränner proppar med sånt beteende.

      2. Nej exakt! Jag hatar hatar hatar folk som lovar saker åt barn som de inte håller. Och aldrig en vettig orsak heller. Jag blir så ledsen för Addes skull. Som tur så har jag lärt mig vems planer man aldrig ska berätta åt honom om för de blir ändå inte av så slipper han bli besviken.

  6. Men jaaaa. Vi har också släktingar från Ms sida på kobben som jag tycker att NÅGONGÅNG ibland sku kunna vara till hjälp åt oss. Men siddu nej. Dom dyker iaf upp på ungarnas kalas! Men då lovar dom alltid Alvin mera lek o bus ”snart igen”, men det händer då aldrig! Och att få lite hjälp med ett barn ibland skulle vara sååååå skönt! (Och då M’s syrras barn var små hade dom mormor/morfar OCH farmor/farfar som barnvakt ALLA veckor, så man tycker dom kunde komma ihåg hur guldvärt det är för småbarnsföräldrar *mutter mutter*

    1. Aaaah det där eviga lovandet om snart och snart som aldrig blir av! Det här är något som får mig att koka varje gång jag ens tänker på det. Att de sen dessutom täcks gnälla om att de så sällan ser barnen gör att jag har lust att skrika. FFS ni vet väl vad som behövs för att se dem mera?!

Kommentera

