Semester

Här gick jag och lämnade er med ett riktigt surpuppe inlägg. I’m so very sorry. Men vi tog semester. Och skönt var det fast veckan gick allt för snabbt. Helt ledig kunde ju såklart arbetsnarkomanen jag lever med inte vara men för det mesta. På torsdagen packade vi sedan in oss i mina föräldrars husbil som vi lånat och åkte iväg. Ursprungliga planen var Puuhamaa men helt plötsligt på kvällen före så ändrade vi oss och bestämde oss för att åka till Zoolandia i Åbo istället. Ett bra val. Det är inte en så stor plats men det var helt perfekt för vår 4-åring. Han kunde göra nästan allt, det var bara 2-3 saker som han var för liten för så det var väldigt bra. Det var också lite folk när det var så här sent och inget super väder längre, men det passade oss bara bra. Vi fick en rolig dag där vi alla lekte av oss tillsammans. 


Därifrån åkte vi sen vidare till Yyteri där vi övernattade två nätter. Jag har aldrig varit där tidigare, väldigt fint ställe. Synd att det inte var någon sommarvärme längre, kallt och blåsigt. Vi måste absolut återvända nån gång och ligga på stranden där. En liten Angry Birds lekpark fanns där på campingen och det räckte gott och väl för Adde. Igår på lördagen kom vi sen hem i regnvädret. 


Det var en riktigt skön och välbehövlig resa fast vi bara var borta ett par dagar. Vi fick lite efterlängtad familjetid. Sovandet i vår lilla etta gick inte så värst bra. På torsdagen var båda barnen pigga och bara busade så till sist gick vi också och lade oss för att få dem att somna. Adde och pappa sov uppe och jag och Alissa nere. Efter 22 somnade de, men jag först nångång 1. Sen vaknade Adde ren efter 6, så ni kan gissa vilken muntergök han var hela fredagen innan vi fick han och sova en stund. Andra natten gick sen lite bättre och vi hann t.om. se på lite TV och äta chips när barnen somnat. Alissa var världens bästa resesällskap. Vi hade bara resevagnen med och i den sitter hon hur bra som helst, så hon satt och tittade omkring sig för det mesta, och så sov hon en stund emellan. När vi åt på restaurang så satt hon tyst och glad och sög på en brödbit hela tiden. Lite trött blev hon på att sitta i bilstolen ibland men annars var hon bara glad och nöjd hela tiden så länge hon fick mat och fick sova. Härliga dagar med härliga barn. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “Semester”

  1. Så skönt att semestra lite nån annanstans 😊 Yyteri ha vi planera att fara till nån gång. Beachen ser ut som nåt i min smak 😎😁

Kommentera

