Alltid lika overkligt

Tänk att det ännu, efter över 1,5 år kan kännas så otroligt overkligt allt som hände med Alma. På något vis har det blivit ännu mera overkligt efter att vi fick Alissa. Det känns som en dröm, väldigt avlägset och lite i dimma. Hände det faktiskt? Fanns Alma? Har vi tre barn? Som om man kunde glömma allt det där, nej det går ju inte fast det känns så här. Adde pratar rätt så ofta om Alma, att hennes hjärta var sjukt och hon for till himmelen. En dag sa han något om att vi skulle åka upp dit till henne, till molnen. Oj om det var så enkelt. Det är skönt att han pratar, det är inte så många andra som gör det längre. Helt förståeligt, fokusen är på våra levande barn nu igen. Så är det ju också för oss, inte tänker vi på och saknar henne lika ofta längre fast hon alltid finns där. Men ibland är det ändå skönt att bli påminnd om henne och att andra också minns henne. Hon fanns och hon levde och hon lämnade ett stort jävla tomrum efter sig som alltid kommer att finnas där. Idag har varit en dag då jag har funderat mycket på henne. Det händer som sagt inte så ofta längre men ibland kommer dagarna. Adde satt med Alissa i famnen ute på trappan och jag kunde inte låta bli att tänka att det borde ha suttit en liten lillasyster/storasyster där emellan dem ännu. Något som jag också har tänkt på ofta på sistone är om hon hade mycket smärtor. Led hon där i magen, hon mådde ju så otroligt dåligt. Jag förstår inte hur jag inte tänkte på det då, och frågade läkarna om det. Jag hoppas innerligt att hon inte behövde lida någonting fast det var som det var. Åtminstone hade hon inga smärtor på slutet. Älskade barn, att livet skulle vara så här orättvist och förjävligt. Min famn är så full idag men ändå kan den ibland kännas tom. Där mellan dem är din plats, lilla stjärnan. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

8 reaktioner till “Alltid lika overkligt”

Kommentera

