Att längta efter en ostörd natt

Nu har jag inte sovit en hel natt på över sex månader och det börjar så där sakta kännas. Jag minns inte ens hur jag sov före Alissa föddes så det kan ju vara mycket längre också. Alltid har hon ju nog sovit bra, aldrig någon riktigt nattätare så jag har känt mig ganska utvilad oftast. Men nu börjar jag sakta tröttna på nattammandet. Adde slutade redan vid fyra månader och jag bara längtar till den dagen nu. Nu vaknar hon först 5-tiden för att äta så det är ju helt okej. Tyvärr så är det sällan jag får sova i ett sträck till det heller, alltid ska tutten ges eller så ska Adde på wc eller jag själv. Sen så har hon också sovit flera nätter med bara någon tuttinsättning ända till 7 så jag vet ju att hon klarar sig. Om hon ändå kunde börja sova så alla nätter, sen också utan tutten. Herregud så skönt det skulle vara. Förra natten sov jag som en stock till 5.30 när hon vaknade, helt utslagen. Jag sover annars ganska lätt och vaknar till allt men nu hade jag inte ens hört när Adde ropade på mig. Nå jag har ju något att se fram emot åtminstone, att få sova 8 sköööna timmar utan en enda väckning. Hoppas det händer under 2016 åtminstone, hehe. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Att längta efter en ostörd natt”

      1. Alissa tar den, men hinner hon vakna till ordentligt så funkar int här heller annat än tissen för att få hon att somna igen 😁

Kommentera

