Tack Alma

Trots hennes korta liv så gav Alma mig så otroligt mycket. Det bästa är nog ändå alla nya bekantskaper. Det är förjävligt att något sånt som att man förlorat ett barn ska föra en samman, men jag är ändå glad för att det gjorde det. Jag har nya vänner irl och jag har nya vänner på nätet. Det bästa och viktigaste är att man har någon att prata med. Jag uppskattar alla mina vänner och att jag får prata om Alma med dem, men inget går ändå upp mot att prata med någon som gått igenom samma helvete. Att få lyssna på någon annans historia och märka att alla de där underliga känslorna finns där hos dem också, jag är inte ensam om att känna så här. Att någon verkligen förstår hur det känns. Det är nog mer värt än något annat och det är nog det som hjälpt mig mest, mer än terapin eller något annat. Jag är också väldigt glad över att jag och Ben är ett av de paren som den här skiten har fört närmare samman istället för att driva isär. För det är alternativen, endera blir det för mycket och man går skilda vägar eller så svetsar det en samman ännu mera. Jag kan inte tänka mig att leva utan den enda människan som faktiskt var med när allt hände och vet precis, den enda som delar allt det här med mig. Många gånger minns vi helt olika saker, ganska intressant det där att från samma situation kan det vara helt olika saker och känslor som fastnat. Men det är bara vi som har levt igenom det och det är bara vi som har varit där och hållt om vår döende dotter. Vi har tagit oss igenom mycket de senaste åren och det känns nog som att bring it on, vi klarar nog vad som helst. Fina lilla Alma som förenar människor ❤

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Tack Alma”

Kommentera

