Snorigt hemmaliv

I en veckas tid har vi nu varit flunssiga här och jag börjar vara ganska trött på det. Alissa har dessutom sin andra tand på väg och den är alldeles strax igenom så hon har varit passligt sur på sista tiden. Hoppas snoren tar slut nu snart. Annars har vi det bra. Vi har haft en hel del program, träffat vänner och sånt. Men vi har också varit hemma en hel del, en skön blandning. Jag tycker det är så skönt att få vara hemma den här gången, helt annat än mammaledigheten med Adde. Det enda jag inte riktigt gillar är de här eviga hemmasysslorna som aldrig tar slut. Jag tycker jag inte gör annat än hänger tvätt, viker tvätt, diskar, torkar, dammsugar och så vidare, och ändå finns det alltid disk och det är skit i knutarna. Otacksamt jobb. Men barnen de är ljuvliga. Adde vill ha Alissa med sig hela tiden och busar och leker med henne. Får se om det ändras när hon börjar ta sig framåt och kommer och råddar. På tal om det så har vi så otroligt mycket grejer som borde plockas undan tills hon börjar åla/krypa. Jag väntar på det men samtidigt är det nog bättre så här när hon ännu inte kommer omkring överallt. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 reaktioner till “Snorigt hemmaliv”

  1. Usch för de här flunssorna nu😑 här ha ja fått den grymma hostan av mina övriga familjemedlemmar.
    Adde lyser rikit upp när han poserar med lillasyster 😍

      1. Jo den här hostan e grym o jag som brukar lindra hostan med örtdroppar men nu kan ja ju inte ta dem så här inbillar jag mig att honung hjälper 😃
        D ju helt ljuvligt 😍 Hoppas Moa o blir så där

      2. Nej det är förjävligt ännu till när man inte får ta någonting. Hoppas det inte blir långvarigt!
        Jag tror säkert hon blir sån, hon är så kärleksfull redan mot lillen 😊

      3. Nej jag hoppas också att det går snabbt bort. Moa o Robbe haredan dragits me den en vecka men Robbes e tack o liv bättre.
        Jo jag hoppas det 😚 med magen är hon så kärleksfull o viktig med att visa upp mammas ”masse” 😂

Kommentera

