En liten mammagris

Måndag igen. Som vanligt så känns det som om veckorna bara består av måndag och fredag. Vi har haft ett riktigt bra veckoslut. Hela familjen lediga hela helgen, det händer inte ofta ska ni veta. Vi har burit in lite ved, tvättat bilar och pysslat på. Igår var vi också på 10-års kalas. Alissa har börjat främja ganska mycket nu. Adde gjorde det ungefär en gång, det var aldrig några problem med honom. Men Alissa gör det mot de flesta just nu. Oftast brukar det snabbt bli bättre bara man ger henne lite tid men igår ville hon inte riktigt. En mamis är vad hon är just nu. Trött blev hon också och vi tänkte att hon somnar sen genast i bilen. Nå nej där trodde vi ju fel. Hon fick helt spunk och skrek hysteriskt hela vägen från Ingå, somnade sen ungefär två minuter hemifrån. Huuuh tur att jag inte var ensam med barnen kan jag säga. Det finns få saker som får den nervösa svetten att rinna på mig som att ha en gallskrikande bebis i baksätet. Sen tog nattningen ännu rekordlänge igår, något mystiskt var helt klart på gång igår. Vi hann ändå stanna och jag rusade ut efter några solrosor bredvid vägen där i Ingå mitt i skriket. Vilken tur det för man blir nog så glad av att se på dem. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “En liten mammagris”

  1. Säkert lite småjobbigt med sånt! Vår följande blir säkert en sån som främjar när int M gjort d alls som liten. Däremot had hon en sån period förra hösten o vintern att hon blev sjukt blyg o höll fast i mitt ben om vi såg bekanta o d kändes jätte ovant! Nåå såna perioder kommer o går 😊

    1. Nåjoo det är nog alla andra som lider mera 😄 Sku säkert vara jobbigt om jag faktiskt sku MÅSTA lämna henne med någon annan o hon sku vara så där. Men hoppas ändå det går snabbt över nog. Är ovant när Adde aldrig gjorde det utan har varit så oblyg hela tiden för alla.

Kommentera

