Dagisdagarnas dilemma

De tre dagarna i veckan som Adde är i dagis blir ofta nästan lite stressiga. Det är så mycket jag vill göra under de där dagarna. För det första så finns det en massa här hemma som jag alltid tänker att jag ska passa på med när jag bara har ett barn att se efter och underhålla och faktiskt har en helt barnfri stund när hon sover också. Sen har jag en hel hög med fina människor som jag vill hinna träffa så där utan att det bara handlar om en lekträff, nu så länge det ännu går. Och så vill jag också bara vara, lugn och ro och vila och inte göra ett smack. Oftast går de här fina typerna före allt annat, sen kommer vilan och sist allt att göra här hemma. Så mycket är ogjort hela tiden och jag känner mig ibland lat. Men igår fick jag ett ryck och gjorde mer på en dag än jag gjort på de senaste två veckorna tror jag. Dammsuga, torka golv, tvätta fönster, byka, koka äppelmos och så vidare. Sen förde vi ännu till bort ett extra bord som har stått här sen Alissas dop, alltså nästan sex månader redan. Först gick det så länge att vi sen tänkte ääh snart är det Addes kalas så kan vi behöva det igen. Men nu är det två månader sen det också. Nu har vi så mycket utrymme plötsligt igen. Alissa ryms och leka nånstans. Men allt det här grejandet igår ledde till att jag hade ont i halsen och bihålorna på kvällen. Genast blir man straffad när man försöker skärpa till sig och göra något. Idag känns bihålorna ännu underliga. Jag kan bara inte förstå varför den här flunssan aldrig ska ta slut. Näsorna rinner på oss alla ännu fast det har gått veckor. Helst av allt skulle jag ju se att Alissas snor skulle ta slut. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

