Höstmarknad

Så var höstens höjdpunkt här, nämligen Ekenäs höstmarknad. I år tänkte jag passa på att få gå i lugn och ro bland ens lite mindre folk så på förmiddagen packade jag iväg mig och Alissa och mötte upp Johanna där. Snabbt hade vi traskat runt ett par timmar redan där och det blev dags för matpaus innan vi båda skulle åka hem en sväng för att plocka upp barn och gubbar och sen komma tillbaka. Så ett par timmar senare var vi där igen, nu hela familjen. Adde fick åka karuseller första gången i år. Det känns som om han är den enda 4-åringen i Västnyland som inte har besökt marknadens tivoli ännu. Vi har varit på marknaden varje år men så länge han inte har visat intresse så har vi inte heller trugat dit honom. Men i år ville han, precis som gissat. Två åk blev det och han var nog inte så imponerad. Det kändes lite som att de små karusellerna var just för små för honom redan medan de stora sen igen är allt för stora. Han skulle ivrigt åka bil och det var helt okej och sen åkte han ännu flygplan men då såg han nog ut som om det var det tråkigaste han varit med om, sicken surpuppa. Så vilken tur att jag snålade och köpte bara två biljetter, det räckte mer än väl för oss. Dessutom är det ju så sjukt asigt dyrt att åka där! Och idiotiskt med två olika tivolin med egna biljetter. Nåjo, sen köpte vi lite godis ännu och så åkte vi hem. Kryddor och skinka var det som vi handlade. Marknaden för mig är nog mera en rolig grej och ett ställe där man träffar alla bekanta. Bara roligt att gå där helt enkelt. Alissa var världens bästa sällskap igen. Där satt hon nöjd i vagnen, så fick hon lite mat emellan, sov en stund och så satt hon där igen. På vägen hem i bilen nu på kvällen då blev hon sen galen, tyckte väl att det räckte till för idag. Imorgon blir det nog ingen marknad för oss mera utan en hemmadag istället. Med kanske ett butiksbesök på sin höjd. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

5 reaktioner till “Höstmarknad”

  1. Ja jestas vilka priser det var 😯 vi köpte också bara två biljetter och efter att vår flicka blivit yr i kaffekopparna så ville hon inte åka mer än en liten karusell till 🙂 för henne kommer nog de små karusellerna duga nästa år också tror jag för nu vågade hon inte åka något om inte jag åkte med 🙂

      1. Ja men det skulle man ju verkligen borde göra! Måste lägga den idén på minnet tills nästa år 😃

Kommentera

