Måste få känna

Jag har haft några dagar nu igen med mycket fula och jobbiga tankar och känslor. Oftast kommer de helt från ingenstans och ibland är det något som triggar igång allting. Den här gången vet jag varför jag känner som jag gör, eller kanske mer varför jag gör det just nu. Jag försöker jobba på att låta mig känna och tänka alla de där fula sakerna även om det känns jobbigt och jag helst bara vill stänga av. Det blir inte bättre av att trycka bort allting. Väldigt mycket avundsjuka känner jag av nån underlig anledning och riktigt irriterad har jag varit på hela människosläktet. Folk som är äckligt lyckliga och riktigt vill visa upp det. Jag har lust att slå folk på truten och skrika HÅLL KÄFT så där jävla härligt är det inte. Men så kan man inte göra. Istället försöker jag fokusera på vad vi har, istället för att vara så fast i vad vi inte har och har mistat. Vi har varandra, två härliga barn här hos oss som gör dagarna tunga men också lyckliga. Vi är friska och även om kontot ekar lite väl tomt så har vi mat på bordet. Sen måste de där känslorna få komma ibland. Jag måste få tänka fula och jobbiga tankar ibland, för jag vet också att innerst inne menar jag inte det. Och så det som jag är allra mest tacksam över just nu, att jag har vänner som verkligen förstår och inte bara säger åt mig att skärpa mig. Att jag får berätta om allt jag känner för någon som inte tycker jag är galen. Jag får spy ut all min galla och jag har någon som verkligen lyssnar. Tack. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

8 reaktioner till “Måste få känna”

  1. Om man har en dålig dag så brukar det ju sen gå lättare att ha en bra dag efter det? Liksom att man uppskattar att det är bra om man har en dålig dag emellan (okej ni har ju haft mer än nog av dåliga dagar så gäller ju inte helt er). Själv har jag lätt att få ett magplask efter en riktigt bra dag.

  2. Halloj Karin ! Halleluja det finns en till som tidvis också tänker lite satans fula tankar o har lust att vråla att alla skall hålla käft o folk som klagar på INGENTING går en så innerligen på nerverna att man sku kunna spy på dom ! Kanske vi sku borda tillsammans spy lite, även fast våra siituationer är olika tror jag att vi ändå kanske förstår varann.

    1. Jaa så skönt att höra att jag inte är den enda!! Ibland tänker jag nog att det är något fel på mig som tänker som jag gör. Jag har på sista tiden bara viljat spy på alla som svävar på rosa moln och allt är så jävla härligt hela tiden. Har lust att säga vänta bara!! Ja vet du jag tror också att vi förstår varandra.

Kommentera

