Liten lycka

Ja jag hade en lite dålig dag igår som ni kanske förstod. Men så gick jag och lade mig på kvällen och tittade först till Adde i hans rum som jag alltid brukar och så gick jag in i vårt rum och såg den där 6,8kg underbara minimänniskan som låg och sov så sött i sin säng. Ja inte kunde jag annat än känna den djupaste tacksamheten just då. Tänk att vi har skapat de där två små liven. Det går inte ens att tänka sig hur livet skulle ha sett ut idag om vi inte hade dem. 

6,8kg jaa, det är vad vågen visade för Alissa igår. Precis vad jag gissade på också. Nu hade hon ändå ökat bättre än tidigare, fast det ännu var lite och hon är sån mini. Men så hade hon bara växt 0,5cm på längden och det var nu igen inte bra. Suuuck sa jag. Att man orkar. Hur exakt är nu det som mäts när de är så där små och man ska försöka töja ut dem där på bordet. Som tur så tyckte läkaren ändå att det var ok och följande koll är först om två månader. Kanske vi lyckas komma upp över 7 kilo före det, hehe. 

Nu ska jag gå och se på våra små igen och somna tacksam. Imorgon ska vi träffa Johanna så då blir det nog en bra dag igen. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “Liten lycka”

  1. Men alltså, vår lilla flicka blir ett om en månad och jag antar att hon är över sju nu, måst väga imorgon! Men senast när vi hade rdg så var hon typ 6,8 och 66 cm och de va helt fine, ingen stress eller snack annat än egen kurva men normalvikt sa datorns nya automatiska kurvor. Nästa vecka är de ett års koll så kanske vi får kritik då hehe.

    1. Men så skönt. Vi får ju höra nånting varje gång. Inte har det nu aldrig varit någon direkt oro, men alltid ska det påpekas och läkaren måste se på kurvorna osv. Jessus ändå! 6,8kg och 68cm var hon nu. Skönt att höra att någon annan har ett litet barn då jag tycker alla annars är över 10kg redan.

  2. Jag undrar hur ett barn riktigt ska växa för att det ska gå exakt enligt kurvan? Ibland växer de mera, då är det fel på det, ibland ”för lite”…
    Och det verkar vara så stor skillnad på hur man blir bemött angående sånt här.
    Men du är inte ensam att ha ett ”mindre” barn. Här har du ju en till som du vet 😆

Kommentera

