Fråga bloggen igen

Har någon läsare erfarenhet av febertermometer som man mäter i örat med? Vi är i desperat behov av en ny termometer och jag är sugen på en sån då det skulle vara enkelt att mäta. Men jag har hört så mycket dåligt om dem också. Det kanske är skillnad på dem? Berätta!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

8 thoughts on “Fråga bloggen igen”

  1. Vi köpte den dom rekommendera från apoteket som är nån infra röd som man mäter från pannan. Den tycker jag är bra, man måst ba veta vad som är normal temp från pannan för den visar lite mindre än armhåla / baken. Har ingen erfarenhet av öron dock men uppskattar att den här är snabb.

    1. Okej det var något helt nytt för mig. Snabb är just vad den borde vara just nu. Men köper vi en ny dyr och fin så har väl ingen av dem feber på flera år 😂

  2. Vi har, den e snabb! Men många säger att man ska ta halv grad bort när msn har feber men sen igen visar den helt normalt när man int har feber.. men man vet ju iaf lite ditåt 😄

  3. Vi har en sån som man mäter i pannan. Tycker den visar lite som den tycker och efter att batteriet tog slut är den helt seko. Min man läste på nätet att det var typiskt för detta märke. Köpte sen på apoteket en helt vanlig Muminfebertermometer, med den tar det typ någon sekund att mäta. Så sen använder vi nu, funkar bra.

    1. Okej låter ju underligt. Jag kom faktiskt på här igårkväll att vi kanske borde pröva byta batteri i vår, höhö. Vi har en vanlig billig digital mätare som har varit helt ok men nu visar den helt åt skogen.

  4. Vi har en man mäter från pannan, köpt på apoteket. Vi brukar få mäta på fyra ställen typ, och där det visar högst brukar vara det rätta (kollat med rumptemp ngr gånger i början). By the way, 4-5mätningar tar bara några sekunder 🙂

Kommentera

