Loppistankar

Igår var det igen dags för det stora barnloppiset här. För en gångs skull var jag inte ute efter något speciellt egentligen alls. Jag gick där med bästa Malin och vi var nog båda lika trötta tror jag och orkade inte riktigt se ordentligt ens. Men lite byxor hittade jag åt båda två, t-skjortor åt Adde och några böcker. Det slog mig ändå några saker när jag gick där som stör mig med loppis och särskilt just det här barnloppiset. 

Folk som har för mycket saker. På riktigt, försök välja ut en del, det blir för mycket och ingen orkar rota i ett alldeles överfullt bord. 

Varför kan man inte märka ut storlekarna klart och tydligt? Det är så mycket enklare om man ser direkt att på det bordet finns de storlekar jag söker och man behöver inte rota och fråga överallt. 

Prissätt färdigt. Är det inte lättare för säljaren också om du har färdiga prislappar på än att köparen först ska måsta fråga och du där ska hitta på ett pris? Jag orkar inte ens alltid fråga, det kan vara att något intressant blir om jag inte direkt ser priset. 

Sen är det ju alltid såå överfullt med människor där att en hel del fynd går en förbi för att man helt enkelt inte slipper till och kan se ordentligt i lugn och ro. Jag föredrar nog egentligen vanliga loppisar där man kan gå i lugn och ro. Där gäller främst det där med för mycket saker. Man ser ofta överfulla bord på själbetjäningsloppisar och dem hoppar jag automatiskt över. Annars gillar jag verkligen loppisar och våra barn får båda växa upp i minst 80% loppiskläder. På våren kanske det är min tur att stå där och sälja. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Loppistankar”

  1. Hahaa, ja man tänker att man bara ska får dit å si å så kommer man hem med en hel hög mer eller mindre ”onödiga” grejor 😝 Så brukar de va för mej iaf 😂

    1. Alltid så 😂 Eller inte kanske onödiga, för jag försöker hålla mig långt från alla saker, men det slutar alltid med att jag kommer hem med en kass full med bara skjortor och inga byxor eller så 😄 Absolut noll koll vad jag köper 😁

Kommentera

