Babyprylar

Om det finns en massa prylar åt någon som egentligen inte behöver något så är det ju åt bebisar. Helt otroligt vilka alla grejer det finns. 

För det första, två saker som jag inte kan förstå att man skulle behöva. Dooky, den där vagngardinen, vaaarför?! Helt allvarligt varför köper man en sån? Som solskydd? Sväng nu för guds skull på vagnen då eller ha ett parasoll. Jag skulle aldrig hänga en trasa där för ingen skillnad hur säkert folk säger att det är och att det inte blir varmt där inne. Nej. Men varför har folk den då också när det är mulet? Jag vill ju se mitt barn där inne, jag tycker det bara skulle vara sjukt störande med en sån. Sen har vi badstödet. Kan man inte hålla i ungen där i badkaret? Är det faktiskt inte en onödig grej?

Sen beror det ju så otroligt mycket på barnet vad man kan tänkas behöva och inte. Nu med Alissa var babysittern helt onödig. Hon hatade den, satt max 15 minuter allt som allt i den. Adde å sin sida storgillade den och både sov och var vaken där och använde den länge. Sen igen så var bärselen helt onödig med Adde och jag bar honom kanske tre gånger i den medan den med Alissa har räddat många dagar. Hon gillar ännu att vara i den men det börjar vara allt för obekvämt för mig nu. Värmepåsen till babyskyddet var också helt super med Alissa. Hela vintern och våren använde vi den. Nu är hon så pass stor att jag sällan bär in hela babyskyddet nånstans så då börjar den också vara onödig. Men helt super med en liten spädis att slippa rådda med halare. 

Sen undrar jag över Bumbon, är det verkligen värt att lägga pengar på? Jag har nog aldrig känt att vi skulle ha behövt en sån. Men så tänker säkert många också om Stokke Newborn setet som vi sen igen verkligen älskade och tyckte var välspenderade pengar. Smaken är som baken. Vilken babygrej har ni inte kunnat leva utan och vilken har varit helt onödig?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

18 reaktioner till “Babyprylar”

  1. Här trodde ja att bumbon skulle va bra men icke. Hon bara åla sig ur den. Maja ha egentligen inte behövt en enda pryl. En filt på golvet och några leksaker eller syskon som snurrar runt henne har räckt som underhållning. Den bästa prylen var kanske babynestet då. Fast det även tog tid innan hon ens börja sova i det 😄 Men med Felicia t.ex. så var vaggan som hängde från taket ovärderlig eftersom Hugo var valp då. Och när Liam sen kom var tvillingvagnen ovärderlig. Men inga andra prylar ha vi iddats skaffa åt nån av ungarna. Sitter ha vi låna åt alla en kort tid, likaså gåstol o hoppgunga. Dooky skulle ja heller aldrig tänka på att hänga för, fattar inte poängen.

  2. Haha😂😂 Hööördu höördu! Jag köpt på prylis en sån där grej som man har för solen pga att jag int orka gå med vagnen fel väg samt att allt flög iväg om jag försökte hänga något som solskydd. MEN, den är endast nere då solen stör honom.
    Och vi har ett badkar med inbyggt stöd. Det är det allra bästa som finns. Där ligger han själv och jomppar och har så jännä😊👍 Så med det 😆😝

  3. Nu ha de ju inte gått så länge men babynestet är verkligen så super här, fast jag hade trott att det skulle blir oanvänt. Dooky skulle inte jag heller använda, o vår vagn har ett inbyggt solskydd som man fäster i handtaget så det blir inte tätt. Har inte behövt prova det än men det låter vettigare än dookyn! 🙂

    Jo o så har vi en leksak, ett ljusrött bi, som blev favorit på två röda sekunder 😄

    1. Babynest tror jag sku ha kunna vara bra här med, kanske, för hon ville ju nog inte sova annanstans än i famnen men då sku man ju ha haft en chans att flytta henne iaf.
      Jaaa vad bra att hon gilla biet 😍 Här är nog alla de värsta fula leksakerna med mest ljud bäst 😂

  4. Jaa-a det bästa var kanske babygymmet och golvet för M. Hon hatade sittern så den använde vi ett par ggr o sen lät vi den vara. Hoppas ju nu att stokke stolen o new born set:et blir en hit 😆

  5. Hmm, me Adrian försökt jag mej på en bärsele men de blev no int ti någå. Me William tänkt jag att jag sku ha testa bärsjal men den förblev oanvänd 😂 Men dom e säkert bra, bara man ids använda dom 😂😂
    Åt Adrian köpt jag en gåstol av en kaveri å den tycker jag nog sen va en helt onödig pryl. Han börja gå så tidigt själv ändå så int gjorde han så mycke me den 😝
    Sitter ha mina barn gilla. Eller W betydligt mer än Å. Åt W investera jag i en babybjörn sitter å den va no BÄST!! 😁 Han pomppa i den så han hoppa genom hela rummet 😝😝 Sen ha jag oxå vari supernöjd me babynestet jag fick av sambons syster. Synd att jag int fatta att de fanns såna då A va liten.
    Värmepåsen ti babyskyddet va oxå super. Den köpt jag då jag vänta W.
    Stackars Adrian, han ha int alls fått ha någå bra prylar 😂😂

    1. Haha 😂 Men man vet ju lite bättre andra gången vad man kan tänka sig behöva och tycka om. Gåstolen har här igen varit helt super, men inte direkt nån nödvändig grej. Babynest var jag för snål till. Jag tror det sku ha varit en hit, eller sen inte alls. Svårt att säga nu med henne 😁 Så mycket grejer det finns och egentligen behöver man ju nog så lite.

  6. Int sku jag aldrig ha komi på tanken att köpa ett babynestet åt mej men Maria sydd själv å gav åt mej å den va, som sagt, S U P E R 👌😁

  7. Vår bebis har inte fått något ännu, jag ät alldeles för snål för att köpa en massa grejer. Det vi har är Jons gamla saker. Men ett värmeskydd till babyskyddet låter ju jättepraktiskt! Var har du köpt ditt?

    1. Som här då, nästan allt är bara brorsans gamla. Jag köpte mitt nog riktigt via prylis på fb, hade ett Eisbärchen som jag precis idag sålde. Jätte praktiskt tycker jag, ibland när vi förde brorsan till dagis på morgonen så bytte vi inte ens från pyjamas före utan satte henne bara in där.

  8. Bästa ha no vari babysittern åt alla 3 😄. Vi ha int heller köpt så myky olika saker åt nån av dom så svårt o säga va e onödigast men de där me dooky har ja o fundera på 😂.

  9. Ingen av våra ungar ha använt något jätte mkt. Bärsele bara på flygplatsen o så mkt annat har vi inte köpt. Gåstol skulle jag aldrig använda, men också för att både ja o jac har dåliga höfter/bäcken.

    Förstår heller inte hur man vågar lägga nån duk framför vagnen.

    1. Nej man behöver nog sist o slutligen ganska lite. Båda våra har hatat att vara på golvet ända tills de börjat åla, gåstolen däremot har varit jätte rolig.

Kommentera

