Att jag orkade

Vintern och våren som var känns jätte avlägsen. Men idag blev jag påmind om den. Jag har nämligen varit ensam med barnen i princip hela dagen och kvällen. Hela vintern och våren jobbade Ben dubbla jobb fyra dagar i veckan vilket betydde att han for när vi ännu sov och kom hem när barnen redan var i säng. Dessutom hade ju Alissa världens magknip. Idag är jag helt slut efter en dag ensam med dem, en dag som dessutom gått bra utan större strider. Jag kan inte förstå hur jag orkade då. Men allt orkar man ju när man måste. Och nu känns det som sagt så avlägset, väldigt annorlunda än när vi var där mitt i det. Kudos till alla ensamstående föräldrar, det kan f*n inte vara lätt. Särskilt med småbarn då man inte får sova ordentligt. Puh. Nu tror jag äntligen att det har tystnat i sovrummet så jag ska öppna min cider och chipspåse och njuta av det bästa med en ensamdag, nämligen en kväll i lugn och ro med vilken film jag vill på TV.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

