Bebisar bebisar överallt

De senaste veckorna har flera kompisar fått bebisar och det är så roligt! För det första så har jag ju den här gången andra mammalediga vänner att hänga med på dagarna och så blir våra barn förhoppningsvis också vänner och har andra att leka med. Men det allra viktigaste är nog att jag äntligen känner att jag verkligen på riktigt kan glädjas för andras skull. Jag känner mig inte bitter längre utan kan faktiskt dela de andras lycka. Det är nämligen inte roligt att bara känna sig hemsk när någon av ens bästa vänner får barn. Det är ju inte bort från mig, men känslorna går inte alltid att styra. Att vilja glädjas med andra men bara inte kunna är jobbigt ska jag berätta. Men just nu känner jag bara en sån värme och väntar något otroligt på att få träffa den nyaste lilla krabaten som just har kommit till världen. Och så har jag blivit en sån förlossningsjunkie så jag väntar också på att få höra allt om hur det gick. Ända sedan jag väntade Adde har jag varit intresserad av andras förlossningar men nu efter Alissa så har det nog spårat ut lite. Det är en så häftig händelse och det är alltid lika intressant att höra hur det har gått och hur man har upplevt allt. Så jippii för mera förlossningar och bebisar!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

10 reaktioner till “Bebisar bebisar överallt”

  1. Du är iaf inte ensam om det.. Jag som normalt kan räkna bloggens sidbesök på handens fingrar har 7-dubbla besök efter rubriken ”förlossningsberättelse” 😀

  2. Jag får sånt pirr i kroppen av tanken om förlossningar. Så positiv samt efterlängtad känsla som jag troligtvis inte själv upplever flere ggr. Så jag längtar också på att få höra dennes smaskiga detaljer om förlossningen 😍😍

    1. Jag har ju trott att jag är helt kokko i huvudet som känner så här, men vilken tur att det finns flera 😍 Jag tror det är just det att jag vet att jag inte kommer att uppleva det flera gånger själv. Lite avundsjuk på alla som snart ska föda 😄

Kommentera

