Lite vardag

Okej det är länge sedan jag skrivit något om vad vi gjort. Så vad har vi gjort på sista tiden? Nu de senaste dagarna har Adde haft höstlov så fem hela dagar har jag haft båda barnen hemma. Vi försöker boka mycket lekträffar och där har bland annat Tiia och Johanna kommit in i bilden. På fredagar har vi börjat besöka familjecafe’t i Langansböle och Adde gillar att få leka av sig lite och jag tycker det är bra för Alissa att lite vänja sig med andra barn också. Och jag får ju kaffe och prata med andra mammor. På helgen har vi varit mycket hemma och bara slöat. Det är också skönt ibland. Vädret har ju inte varit så lysande de senaste dagarna så vi har varit allt för mycket inne också. Idag har vi varit i Ingå hos mina föräldrar. Jag behövde printa lite papper och både vår dator och printer sjunger på sista versen så det passade bra med en dag där. Alissa behöver bli van med dem också, hon är så annorlunda än Adde var och så väldigt försiktig med andra människor så vi tränar nu att hon ska bli van och våga vara med andra än mig. Imorgon blir det dagis för Adde igen och han ska första gången åka med till en kompis genast efteråt. Han är så ivrig över att åka hem med någon annan. Imorgon har Ben också födelsedag så jag måste väl städa bort värsta dammet här hemma och fixa något att bjuda på ifall någon skulle hitta hit till oss. Det är vardagen det. Dagarna bara rullar på i en hiskelig fart och vi gör en massa samtidigt som det känns som om vi inte gör någonting. Snart är Alissa redan 9 månader och min mammaledighet är slut. Holy crap!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Lite vardag”

  1. Jag ha också tänkt fara dit nån fredag, prata med en bekant som brukar va dit. Men då de e mitt i Majas sovtid så skulle ja måste roada vagnen med. O så e ja så lat att ja brukar bli på soffan den stunden hon sover 😄 Men kanske vi ses där nån fredag!

    1. Ja men absolut kom dit! Alissa sover också den tiden om vi är hemma, när vi är dit klarar hon sig med tuppisar i bilen. Men alltid sover nån ändå utanför så vagnen med bara 😊

Kommentera

