Om nätterna

Jag skrev ju att jag skulle vilja sluta nattamma här för ett par veckor sen. Jag var riktigt taggad på att ta itu med det just då. Men så slog världens trötthet till. Alltså helt otrooligt trött har jag varit. Varje natt är det någonting. Alissa sover oftast bra, förutom de senaste två nätterna då jag har fått ge tutten många gånger igen. Men sover hon så springer Adde uppe istället. Varje jäkla natt nuförtiden och han kan inte ens gå på wc själv på nätterna längre. Så jag sover två timmars etapper hela tiden och känner mig som en zombie. Jag kan inte ens tänka klart alla dagar och har stunder då jag håller på att somna sittande. Så nej jag har inte orkat ta tag i nattamningen. Men en natt hade jag faktiskt ett ryck, och fick henne att somna om när hon vaknade sin vana trogen kl.4. Det tog nästan en timme, lite gråt och ett antal tuttinsättningar och så sov hon till 6.30. Nästa natt grät hon inget, det tog en knapp halvtimme och två tuttinsättningar. Följande natt en tuttinsättning och så har det fortsatt och jag hoppas att jag inte jinxar det nu. Så nu äter hon 6-tiden istället vilket jag tycker är mycket bättre. För nu sover hon ledigt till 8 också då hon annars hade börjat vakna redan 7. Så kanske hon ändå behöver det där ena målet där på morgonen ännu. Och så här känns det bra tycker jag. Jag hinner sova länge, om än med många uppvak där emellan, och så får hon gärna bli där bredvid mig på morgonen då det ändå bara handlar om ett par timmar. Så det gick ändå rätt så bra fast jag inte riktigt orkade. Snart kanske hon sover till 6 utan att vakna alls och då kan jag ju försöka skjuta fram det ännu lite. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Om nätterna”

  1. Va duktig hon e, det går ju jätte bra! Ja borde också ta tag i det där arma nattätandet. Tänker att hon kan ju inte va hungrig 4 ggr/natt när hon äter enligt ett 5 måls system på dagen och dessutom äter bra nu för tiden. Blir inte klok på det här!

    1. Så tänker jag med, och dessutom klämmer hon in så mycket gröt på kvällen att hon inte bara kan vara hungrig. Men 6-tiden känns ändå helt ok. Inatt somnade hon t.om. om helt av sig själv utan tutt eller nånting, whoopi!

Kommentera

